۱۱ هزار کودک یتیم اصفهان کمتر از ۲۰۰ هزار تومان سرانه دارند

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: ۱۱ هزار کودک، نوجوان و جوان تحت پوشش کمیته امداد این استان، کمتر از ۲۰۰ هزار تومان سرانه می گیرند.

«کریم زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به جذب حامی در ایام ماه مبارک رمضان اظهارداشت: 31 هزار کودک یتیم یا دارای پدر بیمار و بد سرپرست تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان افزود: 100 هزار نفر حامی این کودکان هستند که البته نزدیک به چهار هزار نفر از این کودکان و نوجوانان  فاقد حامی هستند.

 

وی اضافه کرد: برخی از کودکان چند حامی داشته و افراد بیشتری از آنان حمایت می کنند.

 

زارع با اشاره به اینکه 11 هزار نفر از این فرزندان کمتر از 200 هزار تومان سرانه می گیرند، تصریح کرد: میزان کمک حامیان متفاوت بوده و حد مشخصی ندارد به همین دلیل سرانه تعدادی از این افراد کم است.

وی با بیان اینکه به دنبال جذب حامی برای آنان هستیم، خاطرنشان کرد: این کودکان، نوجوانان و جوانان تنها نیاز معیشتی ندارند بلکه به تحصیل، نیازهای فرهنگی و تفریحی آنان را هم باید در نظر بگیریم.

 

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه مردم می توانند با مراجعه به این نهاد حمایتی در سراسر و یا 500 مرکز نیکوکاری در شهرستان ها در این امر خیر مشارکت کنند، اذعان داشت: حمایت از این فرزندان مایه خیر و برکت و همچنین رفع نیازهای زندگی آنان و آیندشان خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: اگر افراد عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۳۱ پیامک کنند، کارشناسان کمیته امداد با آنان تماس گرفته و جذب کمک و انجام فرآیند قانونی این موضوع را تسهیل می کنند.

به گفته زارع، اکرام ایتام و کمک به فرزندان طرح محسنین تنها مخصوص ماه مبارک رمضان نیست و در طول جذب حامی انجام می شود ولی در این ایام به دلیل نامگذاری مناسبت انجام می شود.

 

کد خبر 1261973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha