اجازه ندهیم مسکن امنیت روانی جامعه را خدشه دار کند|ساخت و سازهای غیر مجاز بلای جان اراضی کشاورزی مازندران

حجت الاسلام محمدی لائینی به بیش از ۱۲۰هزار واحد مسکونی خارج از بافت در استان اشاره کرد و خواستار رفع این معضل شد و گفت: امنیت غذایی مردم با کاهش اراضی کشاورزی به خطر می افتد که مسئولین امر باید برای حفظ این اراضی بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران- امروز(۲۶فروردین) در نشست با علی اصغر آسمانی مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن مازندران ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از نیازمندی های اساسی بشر مسکن است و خدا در قرآن از مسکن سخن به میان آورده است، اظهار کرد: مستاجر و خانه بدوش بودن برای انسان دغدغه مندی  را همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با تلاش در راستای خانه دار شدن مردم به ویژه محرومین و روستائیان موجبات تامین امنیت روانی را در مردم فراهم می کند، افزود: جهاد تبیین و بیان خدمات در حوزه مسکن و سرپناه باید مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه همان اندازه که ایجاد مسکن برای استان مهم است به همان اندازه حفظ اراضی کشاورزی از اهمیت برخوردار است، گفت: حفظ زمین امنیت غذایی را همراه دارد که باید مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی و ساخت مسکن بدون آسیب زدن به اراضی کشاورزی نیازمند تعامل با جهاد کشاورزی است، ادامه داد:‌باید نقشه بافت روستا ها به گونه ای باشد که ساکنین روستا وادار به ساخت و ساز غیر مجاز نشوند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران باتاکید براینکه باید جلوی ساخت و ساز بی رویه در اراضی کشاورزی گرفته شود، گفت: توجیهه دهیاران برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها به ویژه در اراضی کشاورزی باید مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام باید مورد توجه باشد، افزود: به جای آغاز طرح های جدید باید اتمام طرح های هادی روستایی در دستور کار باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به بیش از ۱۲۰هزار واحد مسکونی خارج از بافت در استان اشاره کرد و خواستار رفع این معضل شد.باید به جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز بیش ازپیش توجه شود.

 

وی با بیان اینکه با وجود کمیسیون ۹۹ (جریمه ساخت و ساز در روستا) بلایی که ماده ۱۰۰بر سر شهرها آورده در انتظار روستاهاست، گفت: امنیت غذایی مردم با کاهش اراضی کشاورزی به خطر می افتد که مسئولین امر باید برای حفظ این اراضی بیش از پیش تلاش کنند.

 

کد خبر 1262041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha