اولویت زکات فطره، رسیدگی به نیازمندان جامعه است

حجت الاسلام حسینی نسب به اهمیت پرداخت زکات فطره اشاره کرد و گفت: یکی از اعمال روز عید فطر پرداخت زکات فطره است و زکات فطره باعث قبولی و تکمیل روزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه امروز در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه با موضوع "جمع آوری زکات فطره" اظهار کرد: ماه رمضان میدان مسابقه برای اطاعت و بندگی است که عده ای با اطاعت از خداوند و کسب رضایت الهی پیروز این میدان هستند ولی عده ای هم جز خسران چیزی کسب نمی کنند.

 

وی به اهمیت پرداخت زکات فطره اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از اعمال  روز عید فطر پرداخت زکات فطره است، افزود: زکات فطره باعث قبولی و تکمیل روزه است.

 

رئیس شورای زکات شهرستان سلطانیه به مصارف زکات فطره اشاره کرد و با بیان اینکه مصارف زکات فطره همان مصارف هشت گانه زکات است ولی اولویت این است که به مصرف فقرای شیعه برسد، گفت: زکات و زکات فطره جمع آوری شده در هر روستا در همان محل مصرف می شود.

 

امام جمعه سلطانیه به آثار و برکات زکات اشاره نمود و افزود: یکی از برکات پرداخت زکات این است که پرداخت زکات اموال را بیمه می کند.

 

در ابتدای این دیدار آقای بیگدلی رئیس کمیته امداد امام خمینی ره و دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه گفت: در سال ۱۴۰۱ دو میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان زکات و یک میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان زکات فطره جمع آوری و ۹۸ درصد آن در بخش معیشت، درمان و مسکن نیازمندان مصرف شد.

کد خبر 1262072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha