برگزاری مراسم تعزیه خوانی در روستای ملاباقر

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: همزمان با سالگرد شهید هنرمند حسین غفاری، مراسم شبیه خوانی و تعزیه خوانی در روستای ملاباقر از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

زهره بابایی -سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه همزمان با سالگرد شهید هنرمند حسین غفاری، مراسم شبیه خوانی و تعزیه خوانی در روستای ملاباقر برگزار شد، اظهارکرد: اجرای این برنامه ها با حضور گرم اهالی روستا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده شهید در محل مسجد روستا انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای برنامه تعزیه و شبیه خوانی و پایان سخنرانی مسئولان، تمثال شهید که توسط یکی از هنرمندان استانی به تصویر کشیده شده بود رونمایی شد و در پایان با حضور بر سر مزار این شهید عزیز واقع در گلزار شهدای ملاباقر ضمن مداحی، مزار شهید گلباران و عطر افشانی شد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: شهدا با عشق و خلوص نیت در مسیر شهادت گام برداشتند و از خانواده و عزیزان خود گذشتند تا این مملکت به دست بیگانگان تصرف نشود، اینک وظیفه ماست که به وصیت آنان عمل کرده و راه آنان را ادامه دهیم.

 

شهید حسین غفاری، هنرمند تعزیه خوان بود که در این آیین نقش حضرت علی اکبر را به عهده داشت و در ۲۲ فروردین ۱۳۸۴ و در مرز مهران و در سن ۱۸ سالگی در حالیکه خدمت مقدس سربازی را می‌گذراند، به شهادت رسید.

 

کد خبر 1262165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha