کمک به بخش فرهنگی نیازمند تشکیل مجمع خیرین است

دریایی گفت: کمک به بخش فرهنگی استان کردستان نیازمند تشکیل مجمع خیرین استوفعالان فرهنگی و هنری استان باید در این راستا مطالبه‌گر و پیشقدم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در کرسی آزاداندیشی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان سنندج اظهار کرد: اداره‌کل ارشاد اسلامی استان علیرغم تبلیغات منفی برخی رسانه‌های ضدانقلاب، اقدامات فرهنگی گسترده‌ای در استان انجام داده که برگزاری جلسات با فعالان فرهنگی، قرآنی و هنری از جمله این برنامه‌ها بوده و برگزاری برنامه و نشست‌هایی هم‌اندیشی در روستاها از جمله برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرای این اداره‌کل است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با بیش از یک‌هزار نفر دیدار چهره به چهره انجام شد، افزود: روزهای دوشنبه هر هفته برای دیدارهای مردمی و دیدار با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انجام شده است.

 

دریایی اضافه کرد: خادمان فرهنگ و ارشاد استان شبانه‌روز کار می‌کنند و گام‌هایی برمی‌دارند تا اتفاقات خوب فرهنگی هنری در استان رقم بخورد.

 

وی از عدم حضور بسیاری از فعالان رسانه‌ای استان در این نشست گلایه‌مند شد و گفت: علیرغم دعوت از تمام فعالان رسانه‌ای اما در این نشست حضور پیدا نکردند چرا که شرکت و بیان خواسته‌ها و ارائه پیشنهادات در این جلسات زمینه‌ساز برنامه‌ریزی بهتر برنامه‌های سال ۱۴۰۲خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این جلسه به مواردی در خصوص بیمه صندوق هنر، وام اشتغال‌زایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، کارت صندوق هنر، که از مطالبات و سوالات اصحاب رسانه بود، پرداخت.

 

عیسی فلاحی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه اعلام کرد: ارشاد اسلامی کردستان در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر استات بیش از ۸۰ میلیارد تومان را در قالب پرداخت تسهیلات جذب و متقاضیان تسهیلات را به بانک‌های عامل معرفی کرد.


در این نشست تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

کد خبر 1262272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha