افطاری‌های «برادری انسانی» در «جامو و کشمیر» برگزار می‌شود

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، افطاری‌های «برادری انسانی» بامشارکت مسلمانان،سیک‌ها و هندوها در «جامو و کشمیر» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theprint»،در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، افطاری‌های «برادری انسانی» در «جامو و کشمیر» برگزار می‌شود.

 

در پایتخت «جامو و کشمیر»، جایی که مردم از مذاهب مختلف با هم زندگی می کنند، مسلمانان،هندوها و سیک ها با روحیه حسن نیت برادری، اقدام به برگزاری مراسم افطاری برای ایجاد صلح و آشتی کرده اند.

 

در طول ماه رمضان نیز بسیاری از سازمان‌های سیک و هندو اقلام غذایی را به مساجد و مدارس ارسال کردند و نمونه ای عالی از مدارای مذهبی، هماهنگی جمعی و برادری متقابل به وجود آوردند که در مهمانی‌های افطاری هم دیده ‌می‌شود.

 

این افطاری‌ها به میزبانی کنفرانس ملی «جامو و کشمیر» برگزار می شود که در آن رهبران احزاب سیاسی و شخصیت های اجتماعی حضور دارند.

 

در زمانی که برخی از قدرت‌ها در سرتاسر هند درگیر تلاش‌های ناموفق برای گسترش نفرت و ایجاد تفرقه در جوامع هستند، چنین برنامه‌هایی یک ابتکار خوشایند است.

 

«شیخ الطاف حسین»، وکیل دادگستری در این رابطه گفت: زیبایی در این است که مردمی از ادیان و عقاید مختلف در اینجا زندگی می‌کنند. ما باید هر جشنواره‌ای را با شادی جشن بگیریم و سعی کنیم به یکدیگر نزدیک شویم.

 

وی افزود: گردهمایی‌های اعیاد و مهمانی‌های افطار فرصت‌های نادری برای برادری متقابل است که باید از آن استفاده کنیم.

کد خبر 1262358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha