عنوان هنرمند شاخص مسجدی استان فارس به «محمدحسین اکبری» رسید

حجت الاسلام امیدی از انتخاب «محمدحسین اکبری» کاریکاتوریست بین المللی به عنوان هنرمند شاخص مسجدی استان فارس خبر داد و گفت: از این هنرمند مسجدی در ویژه برنامه «تکریم هنرمندان انقلابی مساجد» با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تجلیل شد.

حجت الاسلام حسین امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، با اشاره به ویژه برنامه «تکریم هنرمندان انقلابی مساجد» تبیین ارزش های انقلاب را از اهداف این برنامه عنوان کرد و گفت: هنر متعهد برگرفته از هنرمند متعهد است چرا که از ذوق درونی هنرمند نشأت می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ضمن گرامی داشت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مکانی برای ظهور و بروز استعدادها و ظرفیت های هنرمندان متعهد انقلابی است که می تواند نقش شگرفی در تحول جامعه داشته باشد.

 

وی تاثیرپذیری یک اثر هنری را زائیده تعهد و ذوق درونی خالق آن اثر دانست که امروزه به یمن وجود هنرمندان متعهد در کانون های فرهنگی هنری مساجد تجلی پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام امیدی با قدردانی از هنرمندان مسجدی و خالقان آثار هنرمندانه بدیع و اثرگذار، هفته هنر انقلاب اسلامی را فرصتی برای تجلیل از هنرمندان مسجدی عنوان کرد که زمینه ساز بروز و ظهور استعدادها و تحول در هنر انقلابی است.

 

وی عنوان کرد: در ویژه برنامه «تکریم هنرمندان انقلابی مساجد» که امروز و به صورت وبینار با حضور حجت الاسلام خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، از برخی چهره های مسجدی و شاخص استان ها تجلیل به عمل آمد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ادامه داد: همچنین از استان فارس نیز «محمدحسین اکبری» در رشته کاریکاتور و کارتون از کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم به عنوان هنرمند شاخص مسجدی قدردانی شد.

 

به گزارش شبستان، اکبری کار خود را در رشته کاریکاتور و کارتون از دوران نوجوانی آغاز کرده و به عنوان یک هنرمند شاخص تا کنون حائز یکصد رتبه برتر بین المللی و ملی در فستیوال ها و جشنواره های مختلف شده است.

 

جایزه اصلی فستیوال بین‌المللی کارتون مدرسه پرتغال2021، مقام اول هشتمین جشنواره بین المللی کارتون آلیکانته اسپانیا، مقام نخست جشنواره بین المللی کارتون اندونزی در بخش زیبایی های طبیعت اندونزی 2020، مقام سوم جشنواره بین المللی کارتون تونزمگ نروژ و مدال نقره جشنواره جهانی کارتون کشور آذربایجان 2021 تنها بخشی از افتخارات این هنرمند مسجدی در عرصه های بین المللی است.

 

کد خبر 1262391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha