امنیت مردم در زندگی روزمره به برکت نیروهای مسلح کشور است

فداکار با اشاره به نقش نیروهای مسلح در دفع تهدیدات دشمن، حراست از مرزها و تامین امنیت مردم؛ گفت: یکی از دلایلی که دشمن از ضربه زدن به نظام عاجز شده به دلیل وجود نیروهای مقتدر نظامی است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، سه شنبه (۲۹ فروردین) در مراسم گرامیداشت روز ارتش ابراز امیدواری کرد: ارتش در سپهر آسمان کشور بیش از پیش بدرخشد و روز به روز با عملکرد بسیار موفق خود پیش رفته و برای کشور و مردم افتخار آفرینی کند.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام که سربازان دژ و پناه مردم و زینت زمامداران و عزت دین و امنیت مردم هستند؛ گفت: نیروهای مسلح امنیت مردم را در زندگی روزمره آنان تامین می کنند.

 

 

وی بر اساس حدیث دیگری از امام علی علیه السلام امنیت را یکی از نعمت های مجهول دانست که تا از دست نرود قدر آن دانسته نمی شود و اظهار کرد: امنیت امروز در سایه تلاش و زحمات شبانه روزی نیروهای مسلح و ارکان نظامی و امنیتی کشور است که مردم به راحتی زندگی می کنند و دشمن در برابر این ظرفیت ایجادشده اقتدار و امنیت کاری نمی تواند انجام دهد و یا نگاه چپ داشته باشد.

 


استاندار کرمان با بیان اینکه دشمن تلاش زیادی می کند اما کاری از پیش نبرده است؛ به شرایط شکل گیری ارتش در اوایل انقلاب و اصرار عده ای از منافقین برای انحلال ارتش اشاره و تصریح کرد: حدود دو ماه طول کشید و عده ای از دلسوزان ارتش خدمت امام رسیدند و ایشان آن بیانیه تاریخی را صادر کردند.

 

 

وی اظهار کرد: پس از آن در طول همه سال‌ها این روز گرامی داشته شده گرچه عده ای به سختی به این تصمیم تن دادند زیرا به دنبال انحلال ارتش بودند و پادگان ها را غارت و سلاح ها را بیرون بردند و سربازان را ترخیص کردند و خیلی از مکان ها بی پناه و بی نگهبان ماند و گرفتاری هایی برای کشور ایجاد و جفای زیادی توسط کسانی شد که امروز بازیچه دست دشمنان و عموماً در پناه آنان هستند.

 

 

فداکار ادامه داد: امام اما مثل همیشه با تیزبینی خود اجازه نداد این آسیب جدی شود و ارتش را حفظ کردند که امروز یکی از ارکان مهم امنیتی کشور ارتش است و یکی از دلایلی که دشمن از ضربه زدن به نظام عاجز شده به دلیل وجود نیروهای مقتدر نظامی است‌.

 

 

 

وی با بیان اینکه اگر روزی دشمن گزینه های روی میز و زیر میز را مطرح می کرد اما امروز میزی برای او نمانده که گزینه ای روی آن باشد؛ این مسئله را نتیجه همت و اقتدار نظام دانست و گفت: یکی از مجموعه هایی که بسیار خوب عمل کرده نیروهای مسلح هستند که درخشان ترین صحنه ها را برای کشور آفریدند و علیرغم همه تهدیدات اما در حوزه های مختلف امنیتی و نظامی کارهای بسیار بزرگی کردند.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه از اول انقلاب در تحریم و تهدید از جانب دشمن بودیم؛ گفت: سال‌های زیادی مقاومت شده و کار پیش رفته و نیروهای مسلح همواره مدافع وطن بودند و همین الان مرزهای کشور با حضور همین نیروها حراست می شود.

 

 

وی ادامه داد: در جنوب‌شرق کشور که نزدیک ۳۰۰ کیلومتر مرز دارد، مرزبانی انجام می شود و بنیه دفاعی تقویت و آموزش های دائمی و به روز رسانی های مستمر و دانشکده افسری فعال ارتش که فیضیه ارتش و مرکز تربیت نیروی انسانی و افسران بسیار قوی است که مایه افتخار ارتش هستند.

 

 

فداکار با اشاره به پیشگام بودن ارتش و نیروهای مسلح هنگام بروز حوادث و بحران ها اعم از سیل و زلزله تصریح کرد: همین الان نیروهای مسلح در استان در زمینه آبرسانی، ایجاد جاده در مناطق صعب العبور و.. از همه ظرفیت ها برای خدمت به مردم با بخش ها و نیروهای تخصصی استفاده می کنند و دشمن می داند امروز ایران به برکت نیروهای نظامی قوی یک دژ شکست ناپذیر شده است.

کد خبر 1262485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha