رعایت حجاب ریشه در تاریخ کهن ایرانیان دارد

رییس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجاب ریشه در تاریخ کهن ایرانیان دارد، گفت: معتقدیم در بحث حجاب باید کار ایجابی و فرهنگی انجام شود.

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث عفاف و حجاب گفت: مسئله عفاف و حجاب مسئله بسیار مهم و جزو دستورات دینی ما مسلمانان است. در دستورات سایر ادیان هم وجود دارد. در تاریخ ما ایرانیان مسئله حجاب جایگاه ویژه ای داشته است با مراجعه به گذشتگان و تاریخ کهن متوجه می شویم که حجاب نشان دهنده جایگاه و اهمیت بانوان بوده است.

 

 

رییس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که در بحث حجاب اساس کار است، کار ایجابی و فرهنگی است. بایستی بانوی محترمه خودش بر اساس باور اعتقاد دینی و ملی اش به اینجا برسد که حجاب مسئله درستی است و این موضوع برای سلامت نفس خودش مهم است.

 

 

وی با بیان اینکه باید حرمت زن ایرانی حفظ شود، تاکید کرد: زنان ایرانی باید به جایگاه خودشان واقف باشند، کرامت انسانی شان باید محفوظ بماند و از تیرهای شیطان خودشان را محفوظ بدارند. دستگاه های فرهنگی و مسئول نیز بایستی نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند.

 

 

وی تاکید کرد: گاهی مواقع نیاز است برای افرادی که تخلفی انجام می دهند و هنجار جامعه را رعایت نمی کنند و از حریم ها محافظت نمی کنند، قوانینی وضع و اجرایی شود چرا که سلامت جامعه وظیفه حاکمیت است و باید تذکراتی در این رابطه به افراد متخلف داده شود، هشدارهایی به شهروندانی که رفتارشان درست نیست، به گونه ای که حرمت آنها حفظ شود و مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند، داده شود.

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان می خواهند در بحث زن و حجاب جمهوری اسلامی ایران را متهم به زن ستیزی کنند، گفت: تهمت های ناروایی از سوی دشمنان به جمهوری اسلامی ایران زده می شود این در حالی است که اسلام بیشترین اهمیت را به زن داده است و رهبران دینی ما نیز بر حفظ  و حرمت زنان تاکید کرده اند.

 

 

وی گفت: در تاریخ کهن ایران آن کسی که حرمت داشته است، حجاب داشته است. زنانی که حجاب نداشتند از جایگاه اجتماعی پایینی برخوردار بودند. حجاب به زنان نه تنها امنیت بلکه جایگاه اجتماعی و انسانی می دهد. این حرمت انسانی باید حفظ شود.

 

کد خبر 1262510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha