نسل امروز به زبان مفاهمه جدیدی نیاز دارد/ فرهنگ عفاف و حجاب را با شیوه ای جدید تبیین کنیم

حجت الاسلام والمسلمین جانباز گفت: حوزه های علمیه باید محتواهایی با رویکرد تبیین فرهنگ عفاف و حجاب برای فضاهای علمی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش آماده و تهیه کنند تا در مراکز آموزشی و علمی مقوله عفاف و حجاب به اشکال مختلف تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین «نوید جانباز» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان درباره رسالت حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و نشر آن با توجه به نیاز روز مخاطب و لحاظ زبان مخاطب رسالت امروز حوزه های علمیه را تشکیل می دهد.

 

مشاور مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه نسل امروز به زبان مفاهمه جدیدی نیاز دارد، افزود: حوزه های علمیه یک رسالت بسیار جدی و غیر قابل جایگزین در این زمینه دارند.

 

 وی در خصوص اقدامات حوزه های علمیه برای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب گفت: به نظر می رسد اقداماتی که حوزه های علمیه برای تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام داده اند با نقطه مطلوب فاصله جدی دارد و باید در این زمینه فعال تر وارد شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جانباز تاکید کرد: حوزه های علمیه باید محتواهایی با رویکرد تبیین فرهنگ عفاف و حجاب برای فضاهای علمی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش آماده و تهیه کنند تا در مراکز آموزشی و علمی مقوله عفاف و حجاب به اشکال مختلف تبیین شود.

 

وی ادامه داد: برای تحقق این امر به یک تبیین متناسب با نیاز نسل کنونی داریم و باید در این زمینه فعالیتهای پژوهشی و علمی دقیقی انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جانباز تاکید کرد: حوزه های علمیه باید تا حدودی در رویکرد خود تجدید نظر کنند اما به این معنا نیست که اصول اصلی را زیر پا بگذارند اما با توجه به همان اصول باید رویکرد تبلیغی جدیدی داشته باشند.

 

مشاور مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران افزود: حوزه های علمیه خواهران باید محتواسازی های جدی و جدیدتری در حوزه عفاف و حجاب داشته باشند و به دستاوردهای علمی روز توجه کنند.

 

وی با اشاره به رویکرد روانشناسان غربی در خصوص عفاف و حجاب گفت: امروزه حتی در میان روانشناسان غربی موضوع عفاف و حجاب به یک موضوع جدی تبدیل شده است و روانشناسان و محققان منصف غربی نیز حتی به ضرورت حجاب اذعان کرده اند و دستاوردهای خوبی در این زمینه دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جانباز گفت: حوزه های علمیه باید بتوانند زبان مفاهمه جدی پیرامون عفاف و حجاب را با نسل امروز برقرار کنند.

کد خبر 1262513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha