۴۰۰  نفر از دانش آموزان دختر مهمان امامزاده غریب حسن ارومیه شدند

همزمان با ۲۶ ام ماه رمضان ۴۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مهمان امامزاده غریب حسن ارومیه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  امامزاده غریب حسن(ع) این شهر جزو معتبرترین اماکن زیارتگاهی آذربایجان غربی است. دلیل اینکه به این امام‌زاده غریب حسن(ع) و در گویش محلی قریب حسن می‌گویند این است که از منظر اهالی این منطقه وی در این سرزمین تنها و غریب به‌شهادت رسیده است.

این امام‌زاده در نزدیکی روستاهای برهانلو و قورشالو در جاده ارومیه به اشنویه واقع شده و فقط 6 کیلومتر با ارومیه فاصله دارد. در این راستا در این امامزاده همزمان با ماه مبارک رمضان به روی زائران باز بوده و 400 نفر از دانش آموزان به همراه مادران خود و اعضای کانون فرهنگی و هنری غنچه های باغ کوثر در این امامزاده به جمع خوانی قرآن پرداختند.

امینه محمدی،  مدیر کانون فرهنگی و هنری غنچه های باغ کوثر ارومیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: محفل انس با قران کریم در امامزاده غریب حسن با بیش از 400 نفر از فعالان قرآنی برگزار شد.

وی ادامه داد: این محفل با حضور دانش آموزان بسیجی و با قرائت قاری بین المللی صمد محمدپور اجرا شد.

 

محمدی ادامه داد: هدف از برگزاری این محافل را آشنایی بیشتر جوانان با قرآن و قرائت آن،  برقراری انس با قرآن کریم،  بهره‌وری بیشتر از فرامین خداوند، تقویت روان‌خوانی و روخوانی سوره‌ها و حفظ موضوعی (آشنایی با پیام‌های قرآنی و مفاهیم قرآنی) است.

وی ادامه داد: اگر  هر کس به قرآن تمسک  جوید تمامی  برنامه های زندگیش هدفمند خواهد بود در این راستا برگزاری چنین محافلی مهم بوده و به دانش آموزان ما کمک میکند تا از سنین کودکی و نوجوانی با قرآن و سبک زندگی قرآنی آشنا شوند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری غنچه های باغ کوثر افزود: این محفل به همت کانون فرهنگی و هنری غنچه های باغ کوثر، موسسه فرهنگی قرآن و عترت حافظان نور کوثر،  بسیجیان و دانش آموزان مدرسه لیلا ارومیه برگزار شد

کد خبر 1262517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha