توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، با گفتمان سازی به نتیجه می رسد

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در نشست علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی با محوریت عفاف و حجاب، بر گفتمان سازی موضوع عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، با گفتمان سازی به نتیجه می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ تقی صادقی، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی امروز سه شنبه (29 فروردین ماه) در نشست علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی با محوریت «عفاف و حجاب» بیان کرد: نگاه ما به این جلسه کاملا علمی و مشورتی است و قرار است با بارش فکری و بحث و گفتگو به نتیجه مطلوب برسیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تصریح بر این مطلب که علیرغم اقدامات انجام شده در این حوزه اما خروجی مطلوب حاصل نمی شود، اظهارکرد: با توجه به ضرورت این موضوع، لازم است از فضای اداری و رسمی خارج شده و ریشه‌ها را شناسایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما در یک وضعیت تازه‌ای قرار گرفته ایم و از چالش فرهنگی به چالش سیاسی رسیده ایم، تأکید کرد: از آنجایی که دشمن در مقابله با ما حساب شده وارد کارزار می شود، ما هم برای مقابله با پدیده بدحجابی و بی حجابی به عنوان نقشه شوم دشمن، باید حساب شده و با برنامه عمل کنیم.

 

صادقی، تحلیل درست وضعیت موجود در حوزه عفاف و حجاب را از اولویت‌ها خواند و گفت: تا زمانی که لایه های پیدا و پنهان یک موضوع تحلیل و بررسی نشود، نمی توان راهکار قابل قبولی ارائه داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بر گفتمان سازی موضوع عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: راهی جز پناه آوردن به مردم نداریم و باید باب گفتگو با مردم در این حوزه را بیشتر باز کنیم.

 

در ابتدای این نشست که سه ساعت به طول انجامید، هر یک از صاحبنظران در حوزه های مختلف علمی، دانشگاهی، حوزوی و رسانه ای به بیان نظران، پیشنهادات و راهکارهای خود در حوزه عفاف و حجاب پرداختند و قرار شد چندین نشست تخصصی و تحلیلی برگزار شود و طرح هایی که از دل این نشست استخراج می شود، برای تصویب و اجرا در شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.

 

کد خبر 1262546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha