لزوم پشتیبانی علمی، فرهنگی و معنوی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید با پشتیبانی علمی، فرهنگی و معنوی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نسلی نو، نمونه، نخبه، پیشرو و پیشتاز در عرصه‌های مختلف تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از زاهدان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست صمیمی با جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سه سال اخیر در استان عنوان داشت: خداوند متعال برای شهادت حساب ویژه‌ای باز کرده و آن را برای اولیای خاص خود قرار داده است و این درب همچنان برای جامعه ما باز بوده و این مسیر پر افتخار ادامه دارد.


امام جمعه زاهدان با اشاره به روایت "فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أولیائِهِ" افزود: شهادت دری از در‌های ویژه بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود قرار داده است.

 

آیت‌الله محامی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته جهت ارائه خدمت به خانواده شهدا بیان داشت: به هر میزانی که به خانواده شهدا خدمت کنیم باز هم نتوانسته‌ایم به درستی ادای دین کنیم زیرا خانواده معظم شهدا عزیزترین کس خود را تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده‌اند و مادیات به هر میزانی که باشد با عزیز از دست رفته آن‌ها قابل مقایسه نیست. 

 

وی ادامه داد: با وجود همه خدمات ارائه شده اما قصور و تقصیر هم زیاد است و باید نسبت خدمات ارائه شده به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را با میزان مورد نیاز ارزیابی کنیم و این در حالی است که اگر صد درصد خدمات هم به طور کامل ارائه شود باز هم نمی‌توانیم در مقابل خانواده شهدا و ایثارگران ادای دین کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جدای از رسیدگی‌ها و خدمات مادی باید خدمات علمی، فرهنگی، تجلیل، تکریم  و پشتیبانی معنوی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صورت گیرد و خانواده‌های شهدا احساس کنند که تاج سر مردم کشور هستند و مردم ما نیز به این سطح از فرهنگ برسند که با تمام توان خانواده شهدا را مورد تکریم قرار دهند.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: طبق آمار تعداد خانواده معظم شهدا و فرزندانشان در استان بیش از ۳۵ هزار نفر است که اگر بتوانیم برای آن‌ها به درستی کار کنیم برای پرچم داری فرهنگ جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت در کشور از همه کس سزاوارتر هستند.

 

امام جمعه زاهدان گفت: اداره جبهه مقاومت نیز باید به عهده خانواده شهدا و به خصوص نسل جوان باشد.

 

وی با اشاره به آیه "وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ" گفت: کسانی که در راه خدا کشته شده اند را مرده نپندارد بلکه آن‌ها فراتر از یک زندگی مادی زنده‌اند و نزد پروردگارشان متنعم می‌شوند.

 

آیت‌الله محامی اظهار داشت : در ادامه آیه قرآن بیان می‌کند: "فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ" شهدا نه تنها سر سفره خدا روزی می‌خورند بلکه از فضلی که خداوند به آن‌ها اعطا کرده بسیار شادمان هستند و خداوند متعال نسبت به مزد کار آن‌ها وعده فرموده و عنوان می‌کند کسی که در راه خدا کاری می‌کند پاداشی چندین برابر دریافت خواهد کرد و حتی برای هر کس که بخواهد بیشتر هم اعطا می‌کند و شهدا جان خود را داده‌اند و خداوند نیز از روی کرامت خود پاداشی چند برابر به آن‌ها می‌دهد به گونه‌ای که احساس خسارت نمی‌کنند و از معامله خود با خداوند متعال بسیار خوشنود هستند.

 

وی اضافه کرد: در ادامه آیه قرآن بیان شده: "وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ" و این کلمه یستبشرون به شکل‌های متفاوت تفسیر شده و یک مدل این است که شهدا دغدغه ادامه راه خود را دارند و از خداوند اوضاع هم رزمان و ادامه راه خود را سوال می‌کنند و خداوند بشارت می‌دهد که هم‌رزمان شما راهتان را بدون هیچ ترس و نگرانی ادامه می‌دهند.

 

وی ادامه داد: تفسیر دیگر این است که شهدا خوشحال‌ هستند از فضلی که خداوند متعال به آن‌ها اعطا نموده است و خوشنود هستند از اینکه افرادی که این مسیر را طی می‌کنند به همین فضل الهی خواهند رسید.

 

آیت‌الله محامی بیان داشت: شهدا خوشحال و شادمان هستند از لطفی که خداوند به شهدا دارد زیرا خداوند اجر مؤمنان را ضایع نمی‌کند و سودی چند برابر نصیب آن‌ها خواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: برای تحقق این آیه شریفه و رفع دغدغه و شادمانی شهید از ادامه راهش باید پشتیبانی علمی، فرهنگی و معنوی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران صورت گیرد تا نسلی نو، نمونه، نخبه، پیشرو و پیشتاز در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اخلاقی، عبادی و معنوی تربیت شوند و این وظیفه سنگین بر عهده همه ماست.

کد خبر 1262586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha