عیدفطر، از شمار اعیاد بزرگ اسلامی است

حجت الاسلام احمد با بیان اینکه عید سعید فطر، از شمار اعیاد بزرگ اسلامی است ، گفت: به دلیل اهمیت و عظمت خاص آن، در روایات اسلامی برای این روز دعاها و اعمال خاصی ذکر شده است.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت و  اقامه نماز عید فطر در کرمانشاه ،گفت: عید فطر، روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می ایستند و به عبادت خداوند متعال می پردازند و کام خویش را با حلاوت ذکر او شیرین می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه عیدفطر، نمادی از وحدت مسلمانان است، افزود: وحدتی که سبب ذلت و ناامیدی شیطان و نیز خواری استکبار و دشمنان اسلام می شود. آنها با دیدن صف های به هم پیوسته مسلمانان در نماز عید فطر، می فهمند که دیگر جایی برای آنان نخواهد بود و نمی توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

 

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی آمده که فضیلت این شب ، کمتر از شب قدر نیست، خاطر نشان کرد: شب عید فطر، شبی است که خداوند پاداش های خود را به مؤمنان روزه دار می بخشد و آنان رامورد رحمت قرار می دهد. از این رو، هر انسان مؤمن باید از این فرصت نهایت استفاده را در ذخیره کردن ثواب و پاداش الهی بنماید و با انجام اعمال این شب، از فیض بی کران آن بهره مند می شود.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه زمان دقیق عید فعلا اعلام  نشده است، گفت: با توجه به رویت ماه در یکی از روزهای جمعه یا شنبه و اعلام عید فطر و نماز عید به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه رأس ساعت ٧،٣٠ دقیقه صبح اقامه خواهد شد. 
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: نماز پرفضیلت عید فطر در درب اداره گاز استان کرمانشاه  به طرف میدان بسیج(چهارراه ارشاد)  با حضور آحاد مردم روزه دار و متدین شهر کرمانشاه برگزار می شود . 

 

وی در پایان گفت: مهم ترین اعمال شب عید فطر شامل غسل کردن بعد از غروب آفتاب، خواندن دعای ویژه رؤیت هلال ماه، خواندن زیارت امام حسین علیه السلام ، احیای آن شب به دعا و نماز و استغفار، خواندن ده رکعت نماز، خواندن دعای های مخصوص این شب، کنار گذاشتن زکات فطره ، پوشیدن لباس نیکو، استفاده از عطر و بوی خوش، پرداختن زکات فطره، خواندن دعای ندبه، دید و بازدید اقوام و نزدیکان، و زیارت اهل قبور است.
 

کد خبر 1262601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha