سازمان همکاری اسلامی خواستار آتش‌بس در سودان در روز عیدفطر شد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری برای مردم سودان در روز عیدفطر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ahram»، «حسین ابراهیم طه»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری برای مردم سودان در روز عیدفطر شد.

 

در بیانیه منتشر شده آمده است که این سازمان از تلاش‌های آتش‌بس بین‌المللی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و تخلیه مجروحان و محبوس‌شده‌ها در مناطق درگیری حمایت می‌کند.

 

طاها همچنین بر آمادگی سازمان همکاری اسلامی برای استفاده کامل از توانایی های خود برای حمایت از تلاش های بشردوستانه و از سرگیری گفتگو بین طرف های رقیب برای غلبه بر بحرانی که امنیت و وحدت سودان را تهدید می کند،تاکید کرد.

 

بیانیه صادر شده برای تاکید بر ضروت آتش‌بس در روز عیدفطر در پی بیانیه‌ای بود که در آن سازمان همکاری اسلامی از رهبران نیروهای مسلح سودان (SAF) و نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) خواسته بود تا به جنگ پایان دهند و مذاکرات را آغاز کنند.

 

بنابر گزارش‌ها، آتش‌بس 24 ساعته میان ژنرال‌های رقیب سودان روز سه‌شنبه اجرایی شد، اما درگیری‌ها در پایتخت ادامه یافت و مشخص نیست که آیا این آتش‌بس ادامه خواهد داشت یا خیر.

 

به محض اینکه اولین ساعت آتش بس میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در روز سه شنبه اجرایی شد، صدای تیراندازی در پایتخت خارطوم شنیده شد که منجر به نقض توافق شد.

کد خبر 1262647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha