مهلت ثبت نام حوزه علمیه خواهران قم تا ۳۱ اردیبهشت/ برگزاری آزمون در خرداد و تیر سال جاری

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به مهلت ثبت نام حوزه علمیه خواهران قم تا پایان اردیبهشت گفت: آزمون پذیرش داوطلبان سطح سه و چهار ۱۲ خرداد ماه و آزمون داوطلبان سطح دو ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، زهرا عزیزاللهی امروز(چهارشنبه 30فروردین ماه) در نشست خبری پذیر س حوزه علمیه خواهران قم در سال تحصیلی 1402-1403 به خبرنگاران گفت: ثبت نام سال تحصیلی 1402-1403 حوزه علمیه خواهران استان قم از 29بهمن ماه مصادف با مبعث پیامبر اسلام آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.

 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قم با بیان اینکه امسال برای اولین بار آزمون در دو مقطع زمانی برگزار می شود افزود: آزمون پذیرش داوطلبان سطح سه و چهار 12 خرداد ماه  و آزمون داوطلبان سطح دو 23 تیرماه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه داوطلبان در صورت قبولی در آزمون کتبی به مرحله مصاحبه راه می‌یابند افزود: سه گروه از آزمون کتبی معاف هستند و تنها در مصاحبه شرکت می کنند.

 

عزیزاللهی با اشاره به این سه گروه تصریح کرد: حافظان قرآن، نهج البلاغه و صحبفه سجادیه، همچنین دارندگان رتبه های برتر المپیادهای کشوری و ممتازین که شامل متقاضیان دانشگاهی و دارای لیسانی با معادل بالای 17 و متقاضیان دارای دیپلم و متوسطه اول با معدل بالای 18 می شود.

 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قم با بیان این‌که تاکنون بیش از سه هزار طلبه از مدارس علمیه خواهران قم فارغ‌التحصیل شده‌اند،‌ تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و 10 طلبه در سطوح مختلف در مدارس حوزه علمیه خواهران استان قم درحال تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به این‌که درحال حاضر مجموعه حوزه‌های خواهران استان قم شامل شهرهای قم و شهرهای تابعه حوزه خواهران قم شامل کاشان، آران و بیدگل است، گفت: 10 مدرسه در سطوح مختلف از سیکل تا سطح سه و چهار در قم فعالیت دارد و 6 مدرسه نیز در کاشان، آران و بیدگل فعالیت می کنند.

 

عزیزاللهی افزود: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته 25 تا 30 درصد افزایش یافته است و تعداد پذیرش در مدارس با توجه به ظرفیت هر مدرسه متفاوت است.

 

وی با اشاره به رشته های سطوح دو، سه و چهار گفت:رشته های سطح دو شامل فقه و اصول،تفسیر و علوم قرآنی، مدرسی ادبیات عرب،مدیریت آموزشی،مطالعات زنان،مشاوره خانواده، کلام محض، کلام با گرایش امامت، علوم و معارف و حدیث شیعه و تربیت دینی کودک و نوجوان می شود.

 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قم ادامه داد: سطوح سه و چهار هم شامل پنج رشته فقه خانواده، تفسیر تطبیقی،علوم و معارف قرآن، حکمت متعالیه و کلام اسلامی می شود.

 

 

وی با اشاره به شیوه های ثبت نام داوطلبان گفت: علاقمندان از طریق سایت به آدرس www.paziresh.whc.ir  و همچنین مراجعه حضوری به مدارس، ثبت نام کنند.

کد خبر 1262658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha