ارتباط ایران و عربستان باعث ایجاد هم افزایی در منطقه می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران محوری ترین قدرت منطقه ای است، گفت: ارتباط ایران و عربستان باعث ایجاد هم افزایی در منطقه می شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تقویت روابط ایران و عربستان گفت: ارتباط بین دو کشور و ملیت به نفع هر دو کشور است، هم افزایی ایجاد می کند در این گونه یک به علاوه یک دو نمی شود بلکه بیش از دو است. در ایران محوری ترین قدرت و کشور در منطقه است و اگر کشورهای مهمی همانند عربستان را کنار و همراه خودش داشته باشد، اولین نمره اش این است که قدرت های بیگانه و فرا منطقه ای چشم طمع به بهانه تزریق امنیت به منطقه نمی دوزند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امنیت مقوله ای درون جوششی و درون زا است و از بیرون قابل تزریق نیست. ایران و عربستان ظرفیت های اقتصادی زیادی دارند و از ارکان مهم اوپک هستند که قیمت نفت را در جهان مشخص می کند و طبیعتا می تواند در حوزه انرژی در دنیا موثر باشد.

 

وی تصریح کرد: قبله مسلمانان جهان در عربستان قرار دارد و طبیعتا ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام باید با این کشور ارتباط همراه با تعامل داشته باشد و سعی کند موانع موجود را از سر راه بردارد.

 

 

کد خبر 1262688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha