پرداختن به امور مذهبی موجب کاهش نگرانی های سالمندان می شود

مدرس دانشگاه علوم پزشکی کاشان پرداختن به امور مذهبی و تکیه بر اعتقادات را از راه های کسب آرامش و سازگاری سالمندان دانست.

دکتر آزاده صفا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: مرگ فرزند نگرانی اصلی والدین است و پرداختن به امور مذهبی و تکیه بر اعتقادات از راه های کسب آرامش و سازگاری با این پدیده است.  

 

مدرس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: از دست دادن فرزند، از بدترین و استرس زا ترین رویدادهای زندگی است که ممکن است توسط والدین تجربه شود و مواجهه با آن سبب تنش‌های شدید جسمی، ذهنی و هیجانی می شود. 

 

دکتر صفا با اشاره به انجام پژوهشی در این راستا تصریح کرد: نگرانی سالمندان بعد از مرگ فرزند، ترس از تنهایی، ناتوانی، وابستگی به دیگران و نگرانی‌ مربوط به مراقبت از خانواده است. 


این استاد دانشگاه ادامه داد: روش هایی مانند پرداختن به امور مذهبی و تکیه بر اعتقادات خود، انحراف فکر و پرداختن به فعالیت هایی برای دور شدن از آن فکر، خودمراقبتی، زنده نگه داشتن یاد فرزند و یافتن معنای مثبت در این حادثه تلخ را از راه های سازگاری با مرگ فرزند است.

 

دکتر آزاده صفا یادآور شد: این پژوهش نشان داد انجام این اقدامات سبب می شود والدین به آرامشی نسبی دست یابند تا بتوانند به زندگی ادامه دهند و همچنین آن‌ها بعد از مرگ فرزند روابط اجتماعی خود را ارتقاء دادند و به انسان‌های بهتر و کامل‌تری تبدیل شدند.

کد خبر 1262896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha