تذکر دلسوزانه و پدرانه لازمه مقابله با بی حجابی در جامعه

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه تذکر دلسوزانه و پدرانه لازمه مقابله با بی حجابی در جامعه است، گفت: پرهیز از شتاب زدگی، سطحی نگری و احساسی برخورد کردن جزء شرایط اصلی طرح برخورد پلیس با بی حجابی است و اگر رعایت نشود قطعا اثرات منفی به دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله حجاب یک اصل شرعی مسلم و خدشه ناپذیر است که مورد تصریح قرآن کریم و روایات ائمه معصومین علیهم السلام قرار دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: حتی ادیان الهی قبل از اسلام برای عفاف وحجاب دستور داشته و بر این مسئله تاکید کرده اند.

 

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یک امر اجتماعی است، افزود: باید در قانون برای اجرای آن در سطح جامعه قوانینی تعریف شده باشد چرا که این امر اجتماعی در دین اسلام یک امر به معروف است که سفارش با آن وظیفه همگانی است.

 

امام جمعه بشرویه ادامه داد: پلیس هم باید به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به این مسئله بپردازد البته باید مطابق شرایط شرعی و قانونی عمل کند. 

 

وی در ادامه گفت: پرهیز از شتاب زدگی، سطحی نگری، احساسی برخورد کردن جزء شرایط این طرح است که اگر رعایت نشود نه تنها اثر مثبتی ندارد بلکه دارای اثرات منفی خواهد شد.

 

حجت الاسلام زارعی با اشاره به طرح برخورد پلیس با بی حجابی عنوان داشت: در این طرح باید نگاهی مکتبی محور به مسئله داشته باشیم و مکتب حاج قاسم به ما می‌گويد باید به قضایا نگاه فرصت محور هم داشته باشیم و با کار فرهنگی تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و اگر بتوانیم به نحو احسن فرهنگ سازی در خصوص مسئله حجاب داشته باشیم قطعاً اثرات مثبت و موثری خواهد داشت.

 

وی درخصوص دلیل گرایش بعضی ها به بی حجابی و کم حجابی گفت: یک علت آن آگاهی نداشتن از عواقب مسئله کم حجابی و بی حجابی و یک دلیل دیگر آن تغییر دید و نگرش به ارزش های اسلامی، نفوذ تفکر و فرهنگ بی حجابی از دنیای غرب است و عده کمی هم به خاطر لجبازی به این مسئله دامن می زنند.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه پلیس و دستگاه های امنیتی برای برخورد با بی حجابی از جهت شرعی و قانونی نقص و کمبودی ندارند، افزود: البته نحوه برخوردها و توصیه ها و تذکرات نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل را به لجبازی وادار کند.

 

حجت الاسلام زارعی در پایان گفت: باید همان نگاه که رهبر معظم انقلاب، حاج قاسم نسبت به مسئله کم حجاب ها داشته اند در دستور کار قرار گیرد و به اعتقاد این بزرگواران بر این است که همه این ها فرزندان ما هستند و باید برخورد ما تذکر ما و نصیحت ما به عنوان یک شخص دلسوز و پدرانه باشد.

 

 

کد خبر 1262897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha