۲۳۰۰ نفر به دلیل بدهی مهریه در زندان هستند

رئیس هیات امنا ستاد دیه کشور گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل بدهی مهریه در زندان های کشور در بند قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید اسدالله جولایی در سفر به اصفهان و نشست با مسئولان قضایی این استان به وضعیت زندان های کشور و بدهکاران اشاره کرد و اظهارداشت: 11 هزار نفر به دلیل جرائم غیرعمد در زندان های کشور قرار دارند که 2300 نفر آنان بدهکار مهریه هستند.

رئیس هیات امنا ستاد دیه کشور افزود: بدهی ناشی از مهریه، چک، دیه و خسارت های کارگری از جمله محکومیت های افراد در بند به عنوان زندانیان غیرعمد به حساب می آید.

وی ادامه داد: بدهکاران مهریه به دلیل ناتوانی در پرداخت صداق گرفتار بنده شده اند که زندگی جوانان را با شرایط سخت اقتصادی دچار مشکل کرده است.

 

جولایی با بیان اینکه در ازدواج باید به موضوع توانایی پرداخت مهریه توجه شود، تصریح کرد: بعضی از این میزان مهریه ها به قدری زیاد است که توان زیادی را برای پرداخت آن می طلبد.

وی با اشاره به روند روبه رشد زندانیان پرداخت مهریه، خاطرنشان کرد: مراجع تقلید بر لزوم عدم حبس بدهی غیرمعوض تاکید داشته و بخشنامه هایی نیز از سوی قوه قضاییه در این خصوص صادر شده اما باز با حجم بالایی از زندانیان در این خصوص روبرو هستیم.

 

رئیس هیات امنا ستاد دیه کشور همکاری همگانی برای اصلاح این فرهنگ غلط را خواستار شد و اذعان داشت: مهریه ملاک خوشبختی نبوده و نباید اینگونه با زندگی و سرنوشت خود بازی کرد.

وی به کمک خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: سال قبل هفت هزار نفر از این دسته محکومین از بند آزاد شدند که اصفهان پیشگام در این عرصه بوده است.

 

جولایی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان به خانواده و سرنوشت فرزندان آنان کمک کرده و این اقدام خیرخواهانه مایه برکت جامعه خواهد شد.

کد خبر 1262915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha