عید فطر، موعد دریافت پاداش روزه داران ماه رمضان از خدای متعال است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عید سعید فطر، موعد دریافت پاداش روزه داران ماه رمضان از پروردگار متعال است.

 آیت الله عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر بر همه مسلمین جهان گفت: عید فطر، جشن بزرگ بازگشت به فطرت است و این که انسان در ماه ضیافت الهی توانسته سربلند باشد و با روزه داری و مناجات و عبادت، با خدای متعال خویش ارتباط صمیمانه ای برقرار کند و لذا برای این مهم جشن می گیرد.

 

وی افزود: عید فطر همچنین جشن پاک شدن از آلودگی‌ها و معاصی است و این که انسان توانسته به مدد الهی و با سلاح تقوا بر هوای نفس خود و شیطان غلبه کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: با نگاهی به احادیث حضرات معصومین(ع) در می یابیم كه روز عيد فطر، موعد دریافت مزد و پاداش روزه داران از خدای متعال است و در اين روز شریف و عزیز بسیار تأکید شده بر این که انسان بسيار دعا كند و به یُمن این عید بزرگ، خير دنيا و آخرت را از خدای منان طلب نماید.

 

آیت الله دیرباز ادامه داد:  امام باقر (ع) از رسول خدا (ص) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: هنگامی که روز اول شوال فرا می رسد، منادی ندا می‌دهد که ای مؤمنان برای دریافت جوائز و پاداش های خود بشتابید.

 

وی در پایان تصریح کرد: ان شاءالله همه ما باید مراقب باشیم که حس و حال معنوی حاصل از روزه داری ماه مبارک رمضان در دیگر ایام سال نیز در وجود ما حفظ و تقویت شده و بتوانیم با این توشه معنوی زمینه سعادتمندی خود در دنیا و آخرت را فراهم نماییم.

کد خبر 1263014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha