اساس جوهره ملت ایران تدین و دینداری است

حجت الاسلام محمدیان اساس و جوهره مردم ایران را دین، عشق به خدا و اهل بیت(ع)دانست و گفت: حضور باشکوه مردم در آیین های دینی و انقلابی نشان می دهد محاسبات و معادلات دشمنان قسم خورده ایران اسلامی برای دور کردن ملت ایران از دین و مذهب خطاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان_  امام جمعه سنگر در خطبه های نماز عید سعید فطر امروز(شنبه،۲ اردیبهشت) عید فطر را عید کسانی دانست که به دعوت خداوند لبیک گفتند و اظهار کرد: فطر، عید مسلمین و عید کسانی است که در ماه مبارک رمضان شب های قدرش را قدر دانستند و روزهایش را با دعا و عبادت گذراندند.

وی با بیان اینکه خوش به سعادت کسانی که این گنج و سعادت را بعد از عید نیز با رعایت و مراعات حفظ کنند، افزود: باید این سال نو بندگی را که پاک شدن انسان مسلمان از آلودگی هاست به مومنین تبریک گفت.

محمدیان عید فطر را عید شروع دوباره زندگی معنوی عنوان کرد که مانند بهار طبیعت که رشد و نمو به زندگی می دهد برای مومنین نیز به مثابه دگرگونی و تحول خواهد بود.

وی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان برای انسانی که در طول سال به هوای نفس آلوده و از درگاه خدا فاصله گرفته بود فرصتی استثنایی بشمار می آید زیرا خداوند متعال این فرصت را برای مومنین فراهم کرده تا در وادی حضرت حق قرار بگیرند.

محمدیان در ادامه ضمن قدردانی از هیات های امنا و مساجدی که در این ایام درب مساجد را در زمان ظهر و عصر و مغرب و عشا باز کرده و چراغ مساجد را روشن نگه داشتند، افزود: نماز گزاران زینت بخش محافل قرآنی و دعا و مناجات در ماه رمضان بودند و روح معنویت و روحانیت به کل شهر بخشیدند.

محمدیان اذعان کرد: در این ماه مبارکی که پشت سر گذاشتیم صحنه های زیبایی در مراسم های مختلف مشاهده کردیم که یکی از آنها حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس بود که بینظیر    برگزار شد و نیز حضور با شکوه مردم مومن و متدین در شب های قدر که پیام دینی و انقلابی بود خود را به دنیا مخابره کردند.

وی با تاکید بر اینکه این حضورهای باشکوه و صف های بهم پیوسته، جوهره تدین و دینداری در مردم ایران است خاطر نشان کرد: این حماسه های حضور نشان می دهد چگونه محاسبات و معادلات دشمنان قسم خورده ایران اسلامی برای دور کردن ملت ایران از دین و مذهب به خطا می رود.

محمدیان تصریح کرد: صحنه های پر شوری که در حرم رضوی و جای جای ایران دیدیم نشان می دهد اساس و جوهره مردم ایران دین و عشق به خدا و اهل بیت است که اگر کمی هم مشکلات در زمینه های فرهنگی و عقده ای در بین جوانان و نوجوانان ما وجود داشته باشد می توان با گفت و گو صحبت با آنها برطرف نمود.

وی بیان کرد: مردم ایران، ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) هستند و حفظ این سرمایه معنوی از وظایف متصدیان امور است.

محمدیان بر اهتمام بیشتر رییس جمهور، استانداران، فرمانداران و.... برای کمک به معاش مردم تاکید کرد و ادامه داد: این گرانی ها و تورم همه جانبه مردم را ناراحت می کند و می بایست نگاه ویژه ای به مسائل اقتصادی داشت.

وی گفت: برای مثال موضوع خودرو سازی با قیمت های کذایی قابل اصلاح است اگر  برای رفع این معضل عزم و اراده داشته باشنند.

محمدیان گفت: هر کدام از ما موظف به خودسازی هستیم و  باید بدانیم با اصلاح ما، جامعه اصلاح شده و آن جامعه برای جهانیان الگو می شود.

گفتنی است، پس از پایان اقامه نماز، ستاد اقامه نماز جمعه سنگر با چایی و شیرینی از مومنین پذیرایی کرد.

کد خبر 1263027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha