مطالعه و کتابخوانی، مهم ترین شاخصه فرهنگی است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: یکی از مهم ترین شاخصه های فرهنگی که زیرساخت فرهنگ را تشکیل می دهد، مطالعه و فرهنگ کتابخوانی است.

حجت الاسلام کاظم حریف- مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی به عنوان سنگ بنای رشد و توسعه فرهنگی است که متاسفانه در بین مردم کم رنگ شده و فرهنگ مطالعه ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن در شب قدر نازل شد و خداوند متعال قرآن را به عنوان کتاب معرفی می کند که نشان دهنده اهمیت کتاب و فرهنگ مکتوب در رشد جامعه بشری است که معجزه خود را به عنوان کتاب به مردم ارائه و معرفی کرده است.

حجت الاسلام حریف عنوان کرد: مردم به غذای جسم شان اهمیت می دهند ولی به غذای روح شان که منظور کتاب، مطالعه و کتابخوانی است بی اهمیت و بی اعتنا هستند، با توجه به مشکلات پیش آمده اخیرا در حوزه عفاف و حجاب یکی از راه های اساسی و حل آن تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در بین جوانان و نوجوانان است که مهم ترین راه حل و ارتقاء سطح آن، گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان، نونهالان، نوجوانان و جوانان است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: باید فرهنگ کتابخوانی را خصوصا در بین کتاب های حوزه عفاف، حجاب و پوشش افزایش دهیم، در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی شیروان نسبت به تجهیز کتابخانه ها خصوصا در حوزه کودک، خانواده و دین اقدام داشته و در این زمینه کتاب هایی به کتابخانه ها اهداء کرده است.

حجت الاسلام حریف تصریح کرد: در این شهرستان 36 کتابخانه زیرمجموعه سازمان تبلیغات است که سه باب در حوزه دین و 6 کتابخانه در حوزه شبستان مستقر در مساجد و 27 کتابخانه روستایی موجود است و در سال گذشته چندین هزار جلد کتاب به کتابخانه های روستایی، شهری، ادارت، حوزه علمیه، دانشگاه و نهادهای مختلف اهداء شده که قدمی در جهت تقویت فرهنگ کتاب، کتابخوانی و مطالعه است.

 

کد خبر 1263109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha