لزوم توجه به جوانی جمعیت/ایجاد تعاونی اقتصادی ویژه بانوان کردستانی

زارعی کوشا بر لزوم توجه به جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: جامعه ما به سرعت به سمت پیر شدن در حال حرکت است و باید برای جوانی جمعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه تبیین و تشریح رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت که در سالن شهدای گمنام استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های حوزه بانوان چه از منظر عمومی و چه از منظور بانوان شاغل در ادارات نیازمند برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تری است.
 

وی خاطرنشان کرد: بانوان کردستانی نقش موثری در طول تاریخ به ویژه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند و از شاخص‌های تعریف قوم کرد و مردم ایران میزان اثرگذاری بانوان است بنابراین می‌توان از ظرفیت بانوان در کاهش و رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.
 

استاندار کردستان بر تمرکز روی ظرفیت بانوان در روستاها تاکید کرد و افزود: نباید توانمندی و اثرگذاری بانوان روستاها نادیده گرفته شود.
 

زارعی‌کوشا همچنین به ضرورت توجه به جوانی جمعیت پرداخت و بیان کرد: اثر تصمیمات امروز ما روی زندگی آیندگان اثرگذار است و باید این تکلیفی که امروز بر گردن ماست به خوبی انجام شود چراکه جامعه به سرعت به سمت پیری حرکت می‌کند و باید برای این مهم چاره‌اندیشی شود.
 

وی عنوان کرد: ایجاد تعاونی اقتصادی ویژه بانوان در استان کردستان نیز بای مورد توجه قرار گیرد چرا که این تعاونی‌ها می‌تواند برای رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و غیره در جامعه مهم و اساسی باشد.
 

جایزه ملی جوانی جمعیت نخستین رویداد ملی در ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمعیت کشور است 

 

زینب زاله مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه به تشریح نخستین رویداد ملی در ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمعیت کشور پرداخت و اظهار کرد: جایزه ملی جوانی جمعیت نخستین رویداد ملی در ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمعیت کشور است و برابر ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدای جایزه با محورهای خانواده، فعالان رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان در این رویداد انجام می‌شود.
 

وی به مهمترین اهداف برگزاری این رویداد پرداخت و بیان کرد: از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و ملی، جریان‌سازی و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.
 

وی خاطرنشان کرد: رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت از تاریخ 24 تا 30 اردیبهشت ماه جاری قبل از رویداد جایزه ملی جمعیت در راستای ارسال برگزیدگان به کشور داوری می‌شود.
 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان تصریح کرد: سعی براین است که از ظرفیت رسانه‌ها و گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای فرهنگ‌سازی در حوزه  فرزندآوری و افزایش جمعیت استفاده شود تا به تحقق اهداف دست یابیم.

 

گفتنی است؛ در این جلسه از دستگاه های برتر ۱۴۰۱ در امور بانوان تجلیل شد.

کد خبر 1263192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha