اجرای طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» در کانون های مساجد استان زنجان

اسلامی از اجرای طرح ملی«مساجد پایگاه قرآنی» با هدف هم افزایی ظرفیت قرآنی کانون های مساجد و ترویج سبک زندگی قرآنی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خبر داد.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان از اجرای طرح ملی«مساجد پایگاه قرآنی» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خبر داد.

 

محسن اسلامی از راه اندازی 60 پایگاه قرآنی در کانون های مساجد استان زنجان خبر داد و افزود: این طرح با هدف تحقق منویّات رهبر معظم انقلب در خصوص ترویج فعالیت های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم افزایی ظرفیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

 

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این طرح در بین کانون های مساجد ادامه داد: برگزاری جلسات هفتگی تلاوت قرآن، ارتباط مساجد قرآنی با یکدیگر، برگزاری کلاس های آموزشی، تشکیل جلسات سنتی قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور و شرکت در مسابقات قرآنی مدهامتان از محورهای برگزاری این طرح در کانون های مساجد است.

 

اسلامی با یادآوری اینکه کانون های مجری این طرح باید اطلاعات مربوط به برگزاری این دوره ها را در سامانه بچه های مسجد به ثبت برسانند، خاطرنشان کرد: جلسات هفتگی تلاوت قرآن برای عموم مردم و به صورت هفتگی اجرا خواهد شد.

 

این مسئول بر ضرورت ارتباط مساجد قرآنی با یکدیگر تاکید کرد و گفت: مساجد می توانند برنامه های مشترک در بخش های مسابقات قرآن، محافل قرآن، هیئت قرآنی و کلاس های آموزشی تشکیل دهند.

 

وی با اشاره به اینکه کلاس های آموزشی در رشته های روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، تجوید، صوت و لحن تفسیر، حفظ قرآن و جلسات تدبر در قرآن برگزار خواهد شد، گفت: از دیگر محورهای اجرای این طرح برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم است که به عنوان یکی از فعالیت های خودجوش مردمی با توجه به مسجد محور بودن و ارتباط چهره به چهره با مخاطب مورد تاکید است.

کد خبر 1263250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha