فرصت های پنجره جمعیتی باید مغتنم شمرده شود

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان گفت: کشور ما در فرصت پنجره جمعیتی قرار گرفته و این فرصتی طلایی برای اصلاح ساختارهای جمعیتی کشور است که باید مغتنم شمرده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حسن نوری روز سه شنبه پنجم فروردین ماه در جلسه دوم جمع بندی برنامه های هفته سلامت مرکز بهداشت اظهارکرد: اگر فرصت پنجره جمعیتی مغتنم شمرده نشود ترمیم ساختارهای جمعیتی بسیار پایین و تقریبا ناممکن خواهد بود، باید در این زمینه گام های اساسی و مهم برداشت.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جوانی جمعیت، رشد ازدواج و فرزندآوری باید تمام دستگاه ها سعی و تلاش ویژه ای داشته باشند و در پی ارائه راهکارها و برنامه ریزی های درون سازمانی خود باشند تا بیشتر از این به سمت بحران سالمندی و کاهش زاد و ولد پیش نرویم.

 

نوری همچنین درمورد اهمیت بارداری و نقش آن در رشد جمعیت عنوان کرد: یکی از مهم ترین شاخص های توسعه جامعه ، شاخص سلامت مادران است که باید کارشناسان و مسئولان این ستاد توجه ویژه را به این موضوع داشته باشند.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان در خصوص برنامه ریزی های در دست انجام در این رابطه بیان کرد: دوران بارداری از حساس ترین دوره های زندگی زنان است و بیشتر عوارض این دوران قابل پیشگیری هستند و توصیه می شود که همه مادران جهت تشکیل پرونده بهداشتی به مراکز و پایگاه ها مراجعه کنند.

 

در ابتدا همکاران پیشنهادات و نظرات خود را بیان کردند.

کد خبر 1263302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha