بهشهری ها در تکاپوی میزبانی از همایش ملی آیت‌الله شیخ محمدکوهستانی(ره)

فلاح از برگزاری اولین همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله العظمی کوهستانی(ره) در بهشهر خبر داد و گفت: این همایش پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماهدر دانشگاه علم و فناوری بهشهر برگزار می شود.

مسعود فلاح- مدیر اجرایی همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله العظمی کوهستانی در بهشهر- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان‌مازندران اظهار کرد: اولین همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله العظمی کوهستانی در بهشهر با هدف شناساندن جایگاه علمی، اخلاقی آیت الله العظمی کوهستانی به جامعه برگزار می شود.

 

وی افزود: همه تلاش ما برای نهادینه کردن راه و روش و سلوک این عالم ربانی و زاهد پارساست و برنامه های مختلفی در این‌همایش ب گزارش خواهد شد.

 

فلاح یادآور شد: رونمایی از مجموعه مقالات و کتابهای مرتبط با آیت الله کوهستانی، تمبر همایش، پخش مستند آقاجان و تیزرهای و کلیپ های همایش، سخنرانی مسئولان و ... از برنامه های مهم این همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله العظمی کوهستانی در بهشهر است که با حضور مسئولان ملی، استانی و شهرستانی در دانشگاه علم و فناوری برگزار می شود.

 

مدیر اجرایی اولین همایش آیت الله کوهستانی برگزاری چنین رویدادهای فاخر علمی و فرهنگی از وظایف مهم و ذاتی دستگاهای فرهنگی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی با زندگی عالمی زاهد همانند آیت الله کوهستانی(ره) گامی برای بیداری در جامعه است و باید جوانان و نوجوانان و آحاد مردم جامعه بیش از پیش با آثار و زندگی این عالم بزرگوار آشنا شوند.

 

 فلاح با اشاره به جایگاه علمی و عملی آیت الله کوهستانی (ره) یادآور شد: آیت الله کوهستانی(ره) از بزرگان عالم تشیع و اهل بهشهر است که مطالعه زندگی این عالم و همه عالمان دینی باید  در دستور کار و جراغ راه ما در زندگی فردی و اجتماعی  باشد.

 

به گزارش شبستان، آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی، از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

کد خبر 1263311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha