«محفل» پنجره‌ای برای عرضه زیبایی‌های قرآن بود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه «محفل» پنجره‌ای برای عرضه کردن زیبایی‌های قرآنی بود، گفت: لازم است از سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی تشكر كنم که چنین مجالی را برای جوانان فراهم آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درخصوص برنامه «محفل» و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه «محفل» پنجره‌ای برای عرضه کردن زیبایی‌های قرآن و آشنايی مردم با جلوه‌های محافل قرآنی و قرائت‌هاي زيبا بود؛ نغمه‌های زيبايی كه در اين برنامه خوانده شد، كنشگری هنري قرآن را نشان می‌داد تا مردم را با جهان سراسر نور کتاب آسمانی بیشتر آشنا کند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از برنامه‌ريزان و سازندگان برنامه «محفل» گفت: من از رسانه ملی و سازمان تبلیغات اسلامی قدردانم که چنین مجالی را برای جوانان فراهم آوردند و صحنه را دراختيار نفراتی جديد قرار دادند. اين روند‌ی كه كشف شد، امواجی از يك اقيانوس وسيع در ايران هستند كه با تحليل بهتر می‌توان افرادی پرقدرت‌تر در عرصه‌های مختلف قرآنی را كشف و به مردم معرفي كرد.

 

حجت‌الاسلام خاموشي با اشاره به تقارن امسال بهار طبيعت با بهار قرآن و زيبايي‌هاي آن و همچنين رونق پرشكوه جلسات قرآني در سراسر كشور در اين ايام اظهار داشت: ايران درحال رشد جرياني قرآني خود و جهان اسلام است و در چنين شرايطي، «محفل» مي‌تواند انگيزه مضاعفي براي سرعت بخشيدن به اين جريان قرآني و افزايش توانش باشد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاكيد بر اين كه نهادهاي فرهنگي بايد از ساخت برنامه‌هايي مانند «محفل» حمايت و پشتيباني كنند، بار ديگر از همه سازمان‌هايي كه در زمينه ساخت اين برنامه تلويزيوني همكاري داشتند تشكر كرد و گفت: سازمان اوقاف هم در محدوده وظايف خود در چنين مشاركت‌هايي ورود مي‌كند چراكه اين تشريك مساعي، ميوه‌هايي گوارا مثل «محفل» به بار مي‌آورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان اظهار کرد: رمضان فرصتي براي بهره‌گيري از قرآن بود اما بايد فكري براي طول سال شود كه چگونه مي‌توان برنامه‌هايي از جنس «محفل» را توسعه داد و مردم را با جذابيت چنين ساخته‌هايي پاي تلويزيون نشاند تا اهداف بلند ساخت چنين برنامه‌هايي محقق شود.

 

 

 

کد خبر 1263312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha