حضور فعال گروه‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در زندان‌های استان اصفهان

حجت الاسلام اهتمام گفت: افرادی که دچار آسیب های اجتماعی شده اند، نیاز به یک قرارگاه با تمرکز بر کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی دارند و قرابت طلاب و مبلغان با این خانواده ها باعث پذیرش و رضایتمندی ایشان می شود.

 معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گقتگو با حبرنگار خبرگزازی شبستان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: این تفاهم به منظور توسعه و ارتقاء سطح همكاری‌ها و بهره‌گيری بهينه از امكانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترك در زمینه‌های مشترک آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی بوده و إن‌شاءالله استمرار خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: یکی از وظایف معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، رصد و پایش فعالیت‌ها با هدف اثرگذاری حداکثری می باشد و در ماه مبارک رمضان امسال سعی شده است، تمرکز گروه های تبلیغی بر روی مراکز با جمعیت متراکم مانند مراکز تفریحی، زیارتی، زندان ها و... باشد.

 

وی گفت: یکی از اقدامات مؤثر در ماه مبارک رمضان، حضور مستمر طلاب و مبلغان در زندان های برادران و نسوان و مراکز اصلاح و تربیت نوجوانان و جوانان بود که با برگزاری برنامه های سخنرانی، پرسش و پاسخ، مشاوره، جشن ها و اجرای مراسم های مذهبی اعتکاف، شب های قدر همراه بود که با استقبال  چشمگیر و معناداری رو به رو شد.

 

این مسئول افزود: به نظر می رسد یکی از ظرفیت هایی که مغفول واقع شده و نیاز به بازنگری توسط ارگان های فرهنگی استان دارد، توجه به اقشار کم برخوردار و خانواده هایی است که دچار آسیب های اجتماعی شده اند و مطمئناً قرابت طلاب و مبلغان با این خانواده ها باعث پذیرش و رضایتمندی ایشان خواهد شد.

 

حجت الاسلام  اهتمام گفت: متأسفانه و با توجه به آمارهای موجود، افرادی که دچار آسیب های اجتماعی در سطح استان شده اند، نیاز به یک  قرارگاه با تمرکز بر کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی این قشر از جامعه می باشد و با برنامه ریزی منسجم می توان ورودی زندان ها را به حداقل رساند.

 

وی در پایان عنوان داشت: با توجه به کار زیبای صدا و سیما در چند سال اخیر برای کمک به آزادسازی زندانیان مالی غیر عمد و مشارکت خیّرین در این برنامه به نظر می رسد برای حوزه مباحث فرهنگی، توانمندسازی، دانش افزایی، مهارت و کار آفرینی، مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی و... باید برنامه ریزی ویژه ای داشت.

 

 

 

کد خبر 1263324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha