نگاهی به کمال الدین اسماعیل در برنامه «به یاد کمال» در اصفهان

عطریان از برگزاری ویژه برنامه «به یاد کمال» در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: شب شعر کمال با هدف معرفی شخصیت کمال الدین اسماعیل شاعر قصیده سرای اصفهانی برگزار می شود.

رییس اداره هنری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: در روز 5 اردیبهشت ماه که مصادف با سومین روز از هفته فرهنگی اصفهان است، دو ویژه برنامه «شیوه ما مردمان» و «به یاد کمال» میزبان عموم علاقمندان است.

علی عطریان از برگزاری «به یاد کمال» به عنوان ویژه برنامه دیگری در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: شب شعر کمال با هدف معرفی شخصیت کمال الدین اسماعیل شاعر قصیده سرای اصفهانی برگزار می شود.

او ادامه داد: در این برنامه دکتر سوگل مشایخی و سعید بیابانکی از شعرای شناخته شده کشور به سخنرانی درباره شخصیت و آثار کمال الدین اسماعیل می پردازند و وجوه پنهان و شناخته نشده شخصیت این شاعر بزرگ را برای علاقمندان معرفی می کنند.

رییس اداره هنری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه روز 5 اردیبهشت ماه از ساعت 19 و 30 دقیقه در مقبره این شاعر واقع در چهارراه ابن سینا،‌ خیابان کمال، ‌بوستان کمال برگزار می شود، خاطرنشان کرد: شعرخوانی شاعران اصفهانی از دیگر بخش های این برنامه است.

عطریان در ادامه گفت: «شیوه ما مردمان» عنوان سلسله نشست هایی است که تاکنون حدود 9 نشست از آن برگزار شده و نشست های دهم و یازدهم آن در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می شود.

او با بیان اینکه ارتباط متقابل فرهنگ عامه و گستره های اجتماعی موضوع اصلی و مشترک این مجموعه نشست ها است، افزود: در نشست های اخیر سخنرانان دیدگاه های مختلفی را درباره این موضوع بیان کرده اند و در نشست های آتی نیز این امر از زوایای دیگری مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس اداره هنری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان توضیح داد: در نشست دهم که روز 5 اردیبهشت ماه از ساعت 17 در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود، دکتر قاسم پورحسن، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی به بررسی عصر طلایی اصفهان از ابن سینا تا خواجه نظام الملک می پردازد.

او با اعلام اینکه نشست یازدهم روز 7 اردیبهشت ماه از ساعت 17 در سالن همایش کتابخانه مرکزی میزبان علاقمندان است، اظهار کرد: در این نشست دکتر حسن بلخاری نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، موضوع حکمت در هنر و معماری اصفهان را مورد بررسی قرار می دهد.

کد خبر 1263327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha