هم افزایی دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی در برگزاری مسابقات مدها متان

نمایندگان دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی بر تقویت هم افزایی به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر مسابقات قرآنی مدها متان و تشویق و ترغیب کودکان، نوجوانان و جوانان به شرکت در این مسابقات تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌ الاسلام علی محقی- سرپرست ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- امروز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) در جلسه برنامه‌ریزی مسابقات قرآنی مدها متان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شد، خواستار پای کار آمدن همه دستگاه‌ها در اجرای هرچه باشکوه‌تر این مسابقات شد.

 

وی افزود: این مسابقات با هدف، ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محقی درخصوص مخاطبان این طرح توضیح داد: شرکت کنندگان در این مسابقات، باید عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده و در رده‌های سنی کودکان (رده سنی زیر 7 سال)، نوجوانان (رده سنی 7 تا 16 سال) و جوانان (رده سنی 17 تا 30 سال) قرار داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این مسابقات از طریق سایت بچه‌های مسجد آغاز شده است، از همه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خواست در راستای اطلاع‌رسانی این مسابقات به منظور ایجاد فضای قرآنی در سطح استان اقدام کنند.

 

برگزاری مسابقات مدهامتان به صورت حضوری

همچنین حجت‌الاسلام مجتبی بهدانی مدیریت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه مسابقات مدهامتان به دنبال ایجاد شور قرآنی در مساجد است، پیشنهاد داد مسابقات به صورت حضوری در سطح استانی و منطقه‌ای برگزار شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در دو حوزه نهج‌البلاغه و صحيفه سجادیه و تدبر در قران نیز پیشنهاد می‌شود به مسابقات مدها متان افزوده‌ شود تا در راستای مهجوریت زدایی از این حوزه گامی برداشته باشیم.

 

مجید بهدانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم از برگزاری مسابقات قرآنی ویژه دانش‌آموزان استان در رشته‌های مختلف خبر داد و از متولیان برگزاری مسابقات مدها متان استان دعوت کرد ضمن حضور در جمع دانش‌آموزان، نسبت به دعوت و ترغیب به شرکت در مسابقات مدها متان اقدام کنند.

 

وی حضور ۶۰۰ دانش‌آموز در این مسابقات را یادآور شد و گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ قرآن، اذان، مداحی، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، انشای نماز و ... برگزار می‌شود.

 

وی قول مساعد برای اِطلاع رسانی پوستر تبلیغاتی مسابقات مدها متان در بستر شبکه شاد را داد.

 

تشکیل شورای هماهنگی برنامه‌های قرآنی

همچنین حسن سلمانی مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم بر تشکیل شورای هماهنگی برنامه‌های قرآنی در استان تاکید کرد و گفت: این شورا باید به صورت منظم و فصلی برگزار شود تا شاهد خروجی موثر فعالیت‌های قرآنی استان باشیم.

 

وی یکی از اهداف برگزاری مسابقات مدهامتان را در راستای شناسا استعدادها مهم ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این مسابقات به صورت حضوری باعث ایجاد شور قرآنی در استان می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به جامعه هدف از طریق سامانه پیامکی و همچنین بستر فضای مجازی به منظور مشارکت پرشور در این مسابقات انجام  خواهد شد.

 

 

کد خبر 1263402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha