آمار ولادت‌ها در شیروان از تعداد فوت شدگان پیشی گرفت

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: سال گذشته، تعداد آمار زاد و ولدهای شهرستان شیروان از تعداد فوت شدگان بیشتر بوده و ثبت شده است.

علی زاهدی نیا -مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طبق آمار جمع آوری شده و به ثبت رسیده، زاد و ولدهای این شهرستان در مقایسه با فوت شدگان رشد سه برابری داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته، 12 هزار و 987 ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد، 6 هزار و 780 فرزند پسر و 6 هزار و 207 فرزند دختر متولد شده اند که آمار ولادت های پسران بیشتر از دختران بوده است.

 

زاهدی نیا عنوان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، چهار هزار و 894 مورد فوت شده در این شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد، 2 هزار و 733 مورد مرد و 2 هزار و 162 مورد خانم بوده و تعداد فوت شدگان آقا بیشتر از خانم بوده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهری نسبت به روستایی در این شهرستان، بیشترین فوتی ها و زاد و ولدها مربوط به شهر است و بیشترین فوتی های شیروان در گروه بالای ۶۵ سال بوده است.

 

زاهدی نیا بیان کرد: در مجموع، بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در این شهرستان گزارش شده است.

 

وی اضافه کرد: کل جمعیت این شهرستان، 167 هزار و 696 نفر است که از این تعداد، 84 هزار و 701 نفر مرد و 82 هزار و 997 نفر زن هستند.

 

کد خبر 1263408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha