مهمترین گام در ایجاد کسب و کار، آموزش صحیح است

کارآفرین و راهبر شغلی کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: راهبران شغلی به مددجویان کمک می‌کنند تا از هنری که آموخته‌اند، بتوانند به درآمدزایی برسند و مهمترین گام در ایجاد کسب و کار، آموزش صحیح است.

عالیه اکرمی، کارآفرین و راهبر شغلی کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان است که تاکنون به بیش از ۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار، هنر سوزن‌دوزی و سفالگری را آموزش داده است در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در رشته صنایع دستی تحصیل کرده‌ام و علاوه بر اشتغال در این زمینه، به آموزش بانوان نیز علاقه‌مند هستم و به خصوص در سه رشته خامه دوزی، سوزن‌دوزی و سفال دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم. 
 

این کارآفرین و راهبر شغلی افزود: تاکنون رتبه‌های مختلف استانی از جمله طراح برتر صنایع دستی در دوره دوم بوت کمپ کسب کرده‌ام و علاوه بر همکاری با کمیته امداد، در خانه خلاق فرش سیستان وبلوچستان نیز فعالیت دارم. 
 

وی ادامه داد: سال ۹۵ مقاله‌ای در زمینه خامه دوزی سیستان ارائه دادم که به عنوان تک درس در دانشگاه علمی - کاربردی خامه دوزی تدریس شود و تاییدیه وزارت علوم را هم گرفته است.

 

اکرمی با بیان اینکه در سال ۹۶ در زمینه خامه دوزی سیستان نشان ملی گرفته‌ام گفت: مدرک مربیگیری در زمینه تودوزی سنتی دارم و همیشه علاوه بر کار هنری، سعی کرده‌ام در حال آموزش دادن و آموزش گرفتن باشم. 
 

 وی بیان داشت: راهبران شغلی به مددجویان کمک می‌کنند تا از هنری که آموخته‌اند، بتوانند به درآمدزایی برسند و مهمترین گام در ایجاد کسب و کار، آموزش صحیح است. 

 
این راهبر شغلی کمیته امداد استان اظهار داشت: مشکلی که راهبران بطور عمده با آن مواجه هستند، تامین مواد اولیه است که امیدواریم سازمان‌ها در این زمینه به راهبران کمک کنند.

کد خبر 1263476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha