ثبت و ضبط یک هزار و ۸۳۴ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا در لرستان

حجت الاسلام هاشمی، با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۸۳۴ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا در لرستان ثبت شده است، گفت: لرستان در این زمینه مقام اول را در سال ۱۴۰۱ کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، امروز(6اردیبهشت)، در جلسه ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید استان لرستان با اشاره به ثبت و ضبط خاطره والدین شهدا، ظهارداشت: استان لرستان مقام اول ضبط تاریخ شفاهی والدین شهدا را در سال ۱۴۰۱ کسب کرده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان افزود: تا کنون با همکاری قرارگاه صاحب‌الامر یک هزار و ۸۳۴ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا در همه شهرستان های لرستان تدوین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از بهار گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از والدین شهدا در لرستان از دنیا رفته‌اند و تعدادی از والدین شهدا نیز که در قید حیات هستند؛ توانایی صحبت کردن ندارند، گفت: در این راستا  در قالب سرکشی و گفتمان صحبت‌های آنان هرچند کوتاه به عنوان سند تهیه می‌شود.

 

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ۶۵۴۴ شهید استان لرستان، خاطرنشان کرد: یادواره شهدای استان در راستای برگزاری این کنگره در استان همچنان برگزار می شوند.

 

وی اظهار کرد: برگزاری یادواره  هزار و ۳۵۶ شهید بمباران استان در خرداد ماه سال جاری از دیگر برنامه های پیش رو است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: همایش ملی بزرگداشت شهید بروجردی با حضور چهره‌های ملی و کارگردان فیلم شهید بروجردی، یکم خرداد ماه در لرستان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام هاشمی در پایان از نصب یادمان شهدای لرستانی عملیات حاج عمران در منطقه عملیاتی حاج عمران خبر داد و گفت: جمله معروف مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «نبرد لر‌ها قبل از اینکه شنیدنی باشد، دیدنی است.» در این منطقه نصب خواهد شد

 

کد خبر 1263515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha