جزئیات برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در گیلان اعلام شد

داوطلب با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ماه در گیلان، گفت: در این رویداد هنری میزبان هنرمندان از سراسر کشور در قالب ۱۵ گروه منتخب در بخش های صحنه ای، خیابانی و عروسکی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدرضا داوطلب _مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار که در فرمانداری لاهیجان برگزار شد گفت: امروز تلاش دشمن این است که به کودکان و نوجوانان به عنوان نسل های آینده انقلاب آسیب وارد کنند.  
 
وی، پذیرش و پذیرندگی مردم، شناخت هنرمندان از شهر لاهیجان و بستر مناسبی که در این شهر وجود دارد را از دلایل انتخاب این شهر برای اجرای تاتر صحنه ای جشنواره تاتر ایثار عنوان کرد و گفت: لاهیجان سابقه درخشانی در انقلاب اسلامی دارد.  
 
داوطلب تصریح کرد: این نسل باید ایثار و شهادت را بدانند، بفهمند و درک کنند و از این رو فرهنگ ایثار و شهادت را می بایست با اجرای برنامه های هنری در جامعه جاری و ساری کنیم.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه این جشنواره 11 الی 14 اردیبهشت ماه در گیلان برگزار خواهد شد گفت: در این رویداد هنری میزبان هنرمندان  از سراسر کشور در قالب 15 گروه منتخب در بخش های صحنه ای، خیابانی و عروسکی خواهیم بود.  
 
وی خاطر نشان کرد: گستره اجرا در سراسر استان در اجراهای صحنه ای، خیابانی در مدارس و با استفاده از تریلی های سیار نمایش کانون پرورش فکری نیز برنامه ریزی شده است.
 
داوطلب با اشاره به تیم داوری افزود: داورانی که از سراسر کشور به این جشنواره دعوت شده اند داوران مطرحی از جمله عباس جمشیدی فر_ مجید قناد_ فرهاد بشارتی هستند که به انتخاب دبیر جشنواره در ستاد مرکزی بوده است.
 
وی با بیان اینکه، اجراهای خیابانی متمرکز در پارک هنر لاهیجان است و هر روز صبح و عصر اجرا انجام خواهد شد تصریح کرد: اجراهای صحنه ای نیز در شهر رشت و چند اجرای خیابانی هم در پیاده راه فرهنگی رشت انجام خواهد شد.  
 
مديرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این استان 22 شهید خردسال دارد که این شهدا زیر 9سال سن داشتند و برنامه ریزی شده یک ویژه برنامه ای را هم در این راستا هم در شهر رشت و هم در لاهیجان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: سعی ما و تمام توان مجموعه بنیاد و دستگاه های اجرایی استان در این است که جشنواره خوبی اجرا شود.

کد خبر 1263567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha