شکسته شدن هیمنه دلار سقوط آمریکا و نابودی آن را به دنبال دارد

آیت الله عابدینی گفت: هیمنه دلار که ستون فقرات، ماندگاری آمریکا است در حال شکسته شدن است و این امر شکستی بزرگ برای آمریکا محسوب می شود و نشان می دهد آمریکا در سراشیبی سقوط و نابودی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبداالکریم عابدینی- امام جمعه قزوین- در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۸ اردیبهشت) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده ای مبارزه با فساد از سوی مقام معظم رهبری هستیم و با توجه به اهمیت این امر، رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند همه باید بدانند طهارت اقتصادی، شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است و هر کس در هر مسئولیتی قرار دارد، مشروعیت وی در این است که لقمه حلال خود را به استفاده از بیت المال آلوده نکند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: این فرمایش رهبری بسیار اهمیت دارد و در این خصوص باید از خداوند متعال کمک بخواهیم و از حرص و طمع دوری کنیم زیرا کسی که لقمه حرام می خورد خود را فریب داده و فطرتش را فراموش کرده است و وقتی انسان وارد حرام خواری شود، حرص و طمع او تمامی ندارد و سیری ناپذیر شده و حتی اگر دنیا را هم به  او بدهند باز هم به دنبال کسب مال از راه حرام است.

 

وی عنوان کرد: در واقع انسان وقتی مرتکب چنین گناهی می شود و به حرص و طمع خود میدان می دهد، شیطان به او افساری زده و او را دنبال خود می کشاند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه به هفته معلم اشاره کرد و افزود: یکی از مناسبت های پیش رو هفته معلم است و نخستین معلم عالم خداوند متعال است و خداوند پیامبر (ص) را به عنوان معلم معرفی کرده و پیامبر گرامی اسلام هم اهل بیت (ع) و ائمه را به عنوان معلم معرفی کرده است.

 

وی توضیح داد: منشا علم و دانش خداوند متعال است و بزرگان و علما هم در طول تاریخ این علم الهی را در میان مردم نشر دادند و اینگونه فرهنگ ساز و تمدن ساز شدند، بنابراین جایگاه معلمی بسیار اهمیت دارد و این روز را به همه معلمان تبریک می گوییم و ان شاالله قدردان زحمات آنها باشیم.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: این ایام در واقع مصادف با ایام شهادت استاد شهید علامه مطهری است، از این عالم بزرگ و معلم وارسته کتاب هایی خوبی به جای مانده است که هر کسی از این کتب بهره نگیرد، ضرر کرده است.

 

وی در ادامه با تبریک روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: در روایات داریم که پیامبر گرامی اسلام بر دست کارگر بوسه می زند و این نشان دهنده جایگاه کارگر و حفظ کرامت انسانی اوست؛ پیامبر گرامی اسلام فرمودند قبل از اینکه عرق کارگر خشک شود باید اجرت او داده شود و این موارد نشان دهنده توجه و نگاه دین به حرمت کارگر است.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: کارگران نقش مهمی را در کشور ایفا می کنند و مقام معظم رهبری هم در خصوص این قشر فرمودند کارگران سرمایه عظیم مملکت هستند و پایه حفظ امنیت، اقتصاد و اقتدار کشور به کارگران بستگی دارد.

 

وی اضافه کرد: این مناسبت را به همه کارگران تبریک می گوییم و این کشور بر پایه تلاش، همت، کوشش و دلسوزی متعهدانه این قشر پابرجاست و ان شاالله شاهد رفع مشکلات این قشر باشیم.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سالروز شکست آمریکا در ویتنام گفت: آمریکا تنها در ویتنام شکست نخورده است بلکه در افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و غزه هم شکست خورده و محکم ترین سیلی را هم از ایران اسلامی خورده است.

 

وی افزود: امروز هم شاهد هستیم که هیمنه دلار که ستون فقرات، ماندگاری آمریکا است در حال شکسته شدن است و در این ایام می شنویم که کشورهای مختلف تصمیم گرفته اند که در معاملات خود دلار را کنار بگذارند.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: این امر شکستی بزرگ برای آمریکا محسوب می شود و نشان می دهد آمریکا در سراشیبی سقوط و نابودی است و به دنبال این شکست، نابودی رژیم صهیونیستی هم رقم می خورد.

 

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در سودان یادآور شد: همانطور که در قرآن کریم آمده است هر کس به ستمگران تکیه کند، شکست می خورد و هر کس به فتنه گران تکیه کند، گرفتار آتش ستم این فتنه می شود و عمر البشیر و دیگران هم به ظالمان تکیه کرده و آتش گرفتند و ان شاالله این آتشی که در سودان روشن شده خاموش شود و شاهد استقلال سودان و همراه شدن آنها با مقاومت اسلامی باشیم.

 

کد خبر 1263694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha