تقویت انجمن‌های فرهنگی بنای دولت در سال جاری/ تخصیص اعتبارات فرهنگی استان‌ها تا پایان فصل بهار

اسماعیلی گفت: بنای دولت در سال جاری، تقویت انجمن ها، جریان های مردمی و موسسات فرهنگی و هنری به صورت ویژه بوده و با همکاری دولت اتفاقات خوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدمهدی اسماعیلی امروز جمعه (۸ اردیبهشت) در حاشیه سفر به شیراز در جمع خبرنگاران از جایگاه ویژه این شهر در حوزه های فرهنگی، ادبی و هنری به نیکی یاد کرد و شیراز را از کانون های اصلی فرهنگی هنری کشور برشمرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و ادب شیراز در بسیاری از شاخه های فرهنگی و هنری در جایگاه نخست کشور قرار دارند، افزود: بنای دولت در سال جاری، تقویت انجمن ها، جریان های مردمی و موسسات فرهنگی و هنری به صورت ویژه بوده و با همکاری دولت اتفاقات خوبی در لایحه بودجه 1402 رقم خورده است.

 

وی با تاکید بر اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاهش و برطرف کردن مشکلات به جامانده حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: اعتبارات فرهنگی استان ها به زودی در جلسه هیات دولت مصوب و در قالب آیین نامه پیش از پایان فصل بهار در اختیار استان ها قرار می گیرد.

 

اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری نیز با اهتمام ویژه مسئولان فرهنگی وزارت در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: تلاش داریم تالار مرکزی شیراز را در کوتاه ترین زمان ممکن و قبل از پایان دولت سیزدهم در اختیار اهالی فرهنگ و ادب قرار دهیم. از 200 میلیارد تومان اختصاص یافته به این پروژه 39 میلیارد تومان واریز شده و مابقی نیز در ماه های آینده واریز می شود.

کد خبر 1263714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha