تواضع اولین نشانه بندگان خوب خداست

طالب زاده با بیان اینکه باید مردم، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، با خوشرویى رفتار کنیم و هنگام موعظه و نصیحت، ابتدا از راه محبت و عاطفه وارد شده و سپس توصیه ها با زبان نرم و شفاف بیان شود، گفت:تواضع اولین نشانه بندگان خوب خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، فاطمه طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه الز هرا(سلام الله علیها) ساری، امروز(۹اردیبهشت) در نشستی با طلاب این مدرسه علمیه با بیان فضیلت و پیام های سوره لقمان اظهار کرد: سوره لقمان به بیان شش موضوع عظمت و اهمیت قرآن در هدایت بشر، تقسیم انسان‏ها به نیکوکار و مستکبر و بیان سرنوشت آنها و همچنین بیان برخی معجزات علمی قرآن و موعظه‏ های حکیمانه ‏ی لقمان به فرزندش، دلایل ایمان به مبدأ و معاد و بیان علوم اختصاصی خداوند، پرداخته است.

 

مدیر مدرسه علمیه با اشاره به ویژگی لقمان تصریح کرد: لقمان، انسانی درست ‌اندیش، صاحب فکر و نظر، پرهیزکار و دارای اراده قوی در راه خدا بود، واقعیت امر این است که او پیامبر نبود، اما بنده‏ اى بسیار اندیشمند بود  یقینش نیکو بود و خدا را دوست می‌داشت پس خدا هم او را دوست داشته و به او حکمت عنایت کرد.

 

طالب زاده افزود: باید مردم، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، با خوشرویى رفتار کنیم و هنگام موعظه و نصیحت، ابتدا از راه محبت و عاطفه وارد شده و سپس توصیه ها با زبان نرم و شفاف بیان شود، از عامل خشنودى خداوند براى تشویق و از ناخشنودى او براى ترک زشتى ‏ها و گناهان استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به آیه ۱۸سوره لقمان و توصیه به فرزندش بیان کرد: در زمین متکبرانه راه نرو؛ در آیات دیگر قرآن کریم، اولین نشانه‏ ى بندگان خوب خدا، حرکت متواضعانه‏ آن هاست و یکى از اسرار نماز که در سجده ‏ى آن بلندترین نقطه بدن را روى خاک مى‏ گذاریم، دورى از تکبر، غرور و تواضع در برابر خداوند است.

 

طالب زاده بیان کرد: شخص متکبر و فخر فروش بر اساس خیالات و توهم، خود را بزرگ دیده و بر دیگران اظهار بزرگی می نماید؛ نه تنها مردم این افراد را دوست ندارند، بلکه محبوب الهی نیستند؛ ما طلاب و مومنین باید همواره خود را به زیور تواضع و خوش رویی بیاراییم تا مورد محبت خداوند واقع شویم.

 

وی از تواضع به عنوان نشانه ‏هاى برجسته‏ اهل ایمان یاد کرد و افزود: تواضع در برابر تمام انسان‏ها لازم است؛ امّا در برابر والدین، استاد و مؤمنان لازم ‏تر است.

کد خبر 1263799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha