۴ معلم نمونه خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری می روند

مدیرکل ‌آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دیدار چهار معلم نمونه استان با مقام معظم رهبری در هفته بزرگداشت مقام معلم خبر داد و گفت: این معلمان نمونه در روز ۱۲ اردیبهشت با مقام معظم رهبری دیدار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد -مدیرکل آموزش و  پرورش خراسان جنوبی- امروز شنبه (9 اردیبهشت) در نشست خبری تشریح برنامه های هفته معلم اظهار داشت: در استان از 43 معلم نمونه تجلیل می شود که از این تعداد چهار معلم نمونه استانی و 39 معلم نمونه شهرستانی هستند.

 

وی با بیان اینکه هزار و 389 نفر از همکاران فرهنگی فرم خود ارزیابی پر کردند، افزود: این اقدام نسبت به سال گذشته رشد 53 درصدی دارد که از این تعداد پس از ارزیابی 43 معلم نمونه استانی و شهرستانی انتخاب شدند.

 

موسوی نژاد «محمود خسروانی معلم متوسطه اول از بیرجند، زهرا فتحی معلم متوسطه دوم از طبس، فائزه سورگی معلم مقطع ابتدایی از خوسف و فاطمه بارانی معلم مقطع ابتدایی از سربیشه» را برترین های مرحله استانی اعلام کرد و گفت: این معلمان نمونه استانی در روز 12 اردیبهشت ماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

 

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از سرود، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و شهید سالاری، پیاده روی از بند امیرشاه تا دهکده بسیج، دیدار با خانواده متوفی فرهنگی و برگزاری یادمان برای متوفیان فرهنگی در شب جمعه در حسینیه مسجد امام حسین(ع) و... را از برنامه های پیش رو عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در استان بیش از 300 برنامه اجرا می شود، یادآور شد: امسال علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی (متولدین قبل از سال 45) در اردوگاه نوفرست برای اولین بار از پیشکسوتان اداری هم تجلیل می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم در فردوس را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: از آنجا که شهرستان فردوس 18 دانشجو معلم شهید تقدیم انقلاب کرده است، این برنامه در این شهرستان برگزار می شود.

 

موسوی نژاد برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی و فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، کتابخوانی، برگزاری شب شعر و محافل ادبی با موضوع شهید مطهری و... را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و افزود: امسال دوره ضمن خدمت از کتاب شهید مطهری با عنوان رهبری و مدیریت برای همکاران فرهنگی پیش بینی شده است.

 

وی از دیگر اقدامات به پویش احترام به معلم اشاره کرد و یادآور شد: بنر ها آماده شده و در سطح شهر نصب می شود و در بحث مجازی هم دانش آموزان و اعضای مدارس می توانند در این پویش شرکت کنند.

 

وی ضمن تشکر از استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال شورای فرهنگ عمومی به طور اختصاصی در خصوص بزرگداشت هفته معلم با حضور استاندار، اعضای شورای آموزش و پرورش، فرمانداران و...  به صورت وبینار برگزار می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه به آغاز ثبت‌نام کتب درسی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان می توانند از امروز 9 اردیبهشت تا 26 خرداد ماه نسبت به ثبت نام کتاب‌های درسی خود اقدام کنند و شیوه ثبت نام ها به صورت انفرادی و گروهی است و تأکید بر این است که مدیران به صورت گروهی ثبت نام را انجام دهند.

 

موسوی در خصوص توزیع کتاب رایگان در مناطق مرزی گفت: با وجود هم مرزی با سیستان و بلوچستان و پیگیری های صورت گرفته سال گذشه برای اجرای این مهم بالغ بر 2 میلیارد تومان اختصاص یافت که متأسفانه این رقم تخصیص نیافت.

 

به گفته وی امسال هم باید ثبت نام ها انجام شود و بعد تلاش لازم برای تحقق اعتبار برای اجرای این مهم با کمک ظرفیت خیران، انجمن اولیا و مربیان و... در دستور کار قرار می گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تعداد فرهنگیان در شرف بازنشستگی امسال را هزار و 850 نفر اعلام کرد و از همکاران خواست با توجه به کمبود نیرو در صورت توانایی امسال از بازنشسته شدن منصرف شوند تا چالش کمبود مرتفع شود.

 

به گفته وی سال گذشته هم از هزار و 200 همکار در شرف بازنشستگی 697 نفر بازنشسته شده و مابقی با ما همکاری داشتند.

 

وی یادآور شد: امسال از محل ورود دانشجویان جدید و ماده ۲۸؛ هزار و 121 نفر ورودی خواهیم داشت در حالیکه تراز ما سه هزار و 515 نفر است و مابقی کسری می باشد و باید از ظرفیت بازنشستگان، نقل و انتقالات و... تأمین شوند.

 

وی سرانه آموزشی را از چالش های پیش رو عنوان کرد و گفت: سال گذشته سرانه غذایی دانش آموزان 13 میلیارد و 800 میلیون تومان بود و با پیگیری های صورت گرفته این میزان در سال جاری از رشد 5 برایری برخوردار است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی سرانه هر دانش آموز را 50 هزار تومان اعلام کرد و گفت: سرانه عادی هر دانش آموز در سال گذشته یک میلیارد و 384 میلیون تومان برای استان بود در حالیکه با پیگیری های صورت گرفته در سال 1401 این رقم به 10 میلیارد و 309 میلیون تومان افزایش یافته که نشان از رشد 10 برابری دارد.

 

موسوی نژاد افزود: با هدف ایجاد تنوع برای دانش آموزان و با سبک رویکرد تکریم شهدا امسال جشن تولد شهید مدافع حرم در مدرسه شهید بصیری پور برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 1263811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha