۹۰ بانوی نمونه در خراسان جنوبی شناسایی شدند

۹۰ بانوی نمونه و تاثیرگذار در خراسان جنوبی شناسایی شدند که در اولین کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار ۲۶ بانوی برتر تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی- در اولین کنگره زنان تاثیرگذار خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از برپایی این کنگره معرفی چهره‌های اثرگذار استان در حوزه زنان و خانواده است.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در این همایش ۹۰ نفر در مرحله سوم از سامانه گوهرشاد توسط داوران استانی و نهاد ریاست جمهوری انتخاب شدند، افزود: در این مرحله 26 بانوی نمونه تجلیل می‌شوند.

 

اسدزاده  به راه‌اندازی اولین موزه خانگی ایثار و شهادت توسط «ساجده ماهگلی» در  خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این موزه در حوزه جهاد تبیین بوده و تاکنون افراد زیادی از سطح کشور و حتی بین‌المللی از این موزه دیدن کردند.

 

وی در ادامه به جایگاه والای زن و نقش محوری زن در کانون خانواده اشاره کرد و گفت: زنان با تربیت فرزندان خود نقش تاثیرگذاری در توسعه و آبادانی کشور دارند که این جایگاه باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه اولین کنگره ملی بانوان تاثیر گذار با شعتار «خیزش بانوان برای جهانی سرشار از معنویت و عدالت» سال گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: اینگونه همایش ها فرصتی برای الگوسازی برای نسل جوان فراهم می‌کند.

 

 در این مراسم سه نفر «ساجده ماهگلی» روایتگر شهدا و انقلاب، «حلیمه آذری» فعال قرآنی و مادر عطیه عزیزی (نابغه قرآن کریم)، و« ابراهیمی» اهدا کننده اعضای بدن فرزند (راضیه راهپیما) به عنوان بانوان شاخص تندیس کنگره را دریافت کردند.

 

 

کد خبر 1263842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha