نگهداری بیش از ۱۰ هزار شیء تاریخی در موزه هرندی کرمان/ تاکید استاندار بر افزایش وسعت این مجموعه

استاندار کرمان، باغ موزه هرندی را از جاذبه‌‌های بی‌نظیر و زیبای استان برشمرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با ساماندهی و افزایش وسعت، این مجموعه را برای نگهداری اشیای مهم و تاریخی استان آماده کنیم که در حوزه گردشگری موثر خواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری؛ محمدمهدی فداکار؛ شنبه( 9 اردیبهشت) به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی، مدیرکل میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران از باغ موزه هرندی بازدید کرد. 

 


استاندار کرمان، باغ موزه هرندی را از جاذبه‌‌های بی‌نظیر و زیبای استان کرمان برشمرد و گفت: تلاش ما این است با ساماندهی و افزایش وسعت، این مجموعه را برای نگهداری اشیای مهم و تاریخی استان آماده کنیم که در حوزه گردشگری موثر خواهد بود. 

 


فداکار، موزه هرندی را یک ظرفیت خوب‌ برای مجموعه گردشگری و علاقه‌مندان به هنر دانست و ورود بخش خصوصی به مجموعه را مورد تاکید قرار داد.

 


وی گفت: مجموعه بزرگی در دل کرمان وجود دارد و برای نگهداری، بازسازی و توسعه آن پیگیر تامین اعتبار و تخصیص خواهیم بود.

 


فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بالغ بر 10 هزار شی تاریخی باستانی در موزه هرندی به عنوان گنجینه امن نگهداری می‌شود.

 

 

‌وی گفت: آثار تاریخی از تمدن جیرفت در این گنجینه قرار دارد که می‌تواند در معتبرترین موزه‌های دنیا به نمایش درآید و عظمت و بزرگی منطقه ما را نشان دهد.

 

 

 

فعالی تصریح کرد: تلاش ما این است این باغ موزه را که مانند پروژه‌هایی همچون باغ شاهزاده و ارگ بم بوده، ساماندهی کنیم.

کد خبر 1263849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha