سپردن اداره موقوفات به مردم/ اماکن مذهبی علی آباد قابلیت تبدیل به قطب گردشگری را دارند

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: اوقاف در حوزه مردمی سازی در حال سپردن اداره موقوفات به مردم است تا خود مردم با نظارت سازمان اوقاف اداره کننده موقوفه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد امروز (شنبه 9 اردیبهشت) در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول گفت: سازمان اوقاف دستگاه اهل بیت (ع) و خدمت به قرآن و امامزادگان و حفظ اموال اهل بیت (ع) است و این سنگر، سنگر بسیار ارزشمندی است که به آن افتخار می کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: نگاه سازمان اوقاف و امور خیریه در دوره جدید اجرای چند اتفاق ویژه در استان ها و شهرستان ها است که یکی از آنها مردمی سازی وقف است.

 

وی ادامه داد: در مردمی سازی وقف سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند برای اوقاف و اماکن مذهبی هیئت امنایی را مشخص کند و اداره آن را مردم به سرانجام برسانند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه هر زمانی که کار را به مردم سپردیم، اتفاقات خوبی افتاد، گفت: در هر زمانی که خواستیم از طریق اداری کارها را پیش ببریم توفیقات ما کمتر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در جنگ هشت ساله مردم به میدان آمدند و با بسیج مردمی و راهبری فرماندهان و ولایت به پایان رساندند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: اگر مردم نه به صورت ویترینی و تشریفاتی بلکه به صورت واقعی به کار گرفته شوند و از ظرفیت شان استفاده شود می توانیم بسیاری از قله ها را فتح کنیم و موانع را کنار بگذاریم و توطئه های دشمن، استکبار و منافق و صهیونیست و جبهه بین الملل را خنثی کنیم.

 

وی اظهارداشت: ما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ضعیف کار کرده ایم و دشمن با تمسخر مقدسات و اهانت به روحانیت و شهدا و حرکات گستاخانه مردم را دچار شک و تردید کردند که در ناهنجاری ها مشاهده می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: این مسائل نشان می دهد دشمن یک برنامه ریزی سنگینی را برای ما پیش آورده است و لازم است همه کسانی که در جبهه انقلاب هستند، روحانیون، هیئت امنای مساجد و اماکن مذهبی و متبرکه و دستگاه های فرهنگی بیش از پیش تلاش شبانه روزی کنند.

 

وی ادامه داد: اوقاف نیز در حوزه مردمی سازی در حال سپردن اداره موقوفات به مردم است تا خود مردم با نظارت سازمان اوقاف اداره کننده موقوفه باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: بیش از پیش باید گروه های مردمی و روحانیون و هیئت های مذهبی، کنشگران اجتماعی فعال به ما کمک کنند تا این بار مسئولیت سنگین را به آنها بسپاریم.

 

وی افزود: اوقاف استان گلستان با کمبود نیرو و داشتن 71 هزار رقبه وقفی، رتبه پنجم را در کشور دارد و اداره این موقوفات با نیروی کم بسیار سخت و مشکل است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد از فرماندار و مسئولان شهرستان علی آباد خواست تا در اجرای مردمی سازی وقف به این اداره کل کمک کنند.

 

وی، توجه به طرح های اقتصادی و دانش بنیان و کارآفرین را یکی دیگر از برنامه ها و سیاست های اوقاف بیان کرد و گفت: در بسیاری از شهرهای استان طرح های خوبی اجرا شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با اشاره به وجود نقاط گردشگری مذهبی در علی آباد کتول، افزود: با وجود نقاط مختلف گردشگری مذهبی در این شهر، این مناطق می توانند به قطب گردشگری تبدیل شوند.

 

کد خبر 1263875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha