آستان امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) قطب فرهنگی منطقه کهریزک

مدیر آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) کهریزک گفت: فعالیت‌های خوبی که در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) انجام می‌شود، سبب شده تا مردم به این بارگاه ملکوتی رجوع بیشتری داشته باشند و این بقعه متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف،«علی نورایی مطلق»، مدیر آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) کهریزک درباره فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی این آستان مقدس اظهار کرد: مرکز افق در این آستان فعال بوده و به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی اهتمام ویژه دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) کهریزک، تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌کند؛ این امامزاده از امامزادگان شاخص منطقه محسوب می‌شود و در چند سال اخیر برنامه‌ها و فعالیت‌های قابل توجهی در این آستان مقدس صورت گرفته است.

 

مدیر آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) تاکید کرد: علاوه بر ساکنین منطقه کهریزک، این آستان مقدس میزبان زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور هست؛ از این رو توجه به برگزاری برنامه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و در این برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت مداحان مطرح و سرشناس و همچنین کارشناسان مذهبی چهره بهره‌مند می‌شویم.

 

نورایی مطلق در خصوص فعالیت‌های قرآنی این آستان مقدس گفت: در این آستان کلاس‌های حفظ، قرائت و تجوید قرآن کریم برای خواهران برگزار می‌شود؛ همچنین برگزاری کلاس‌های اخلاق نیز برای علاقه‌مندان دایر است.

 

وی به فعالیت‌های اجتماعی آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) اشاره کرد و افزود: در مباحث اجتماعی نیز یکی از برنامه‌های آستان برپایی قرار دوازدهم است؛ در این برنامه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان تهیه و بین افراد مستمند توزیع می‌شود؛ کمک‌های درمانی برای نیازمندانی که نمی‌توانند مایحتاج خود را در عرصه دارو و ویزیت دکتر تهیه کنند در نظر گرفته شده است؛ شاید قریب به ۲۰۰ نفر از افراد نیازمند روستاهای اطراف شناسایی شده و به آنان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

 

مدیر آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی باشد، به دلیل فعالیت‌های خوبی که در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) انجام می‌شود، سبب شده که مردم به این بارگاه ملکوتی رجوع بیشتری داشته باشند و این بقعه متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

 

کد خبر 1263936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha