همه مردم در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت نقش‌آفرینی کنند

عباس‌زاده با بیان اینکه همه مردم باید در اجرای طرح کاشت درخت نقش داشته باشند، گفت: باید کاشت نهال‌های مثمر و سازگار با اقلیم استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده -معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی- امروز (۱۰ اردیبهشت) در کارگروه استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار کرد: با فرمایشات اولیه رهبر معظم انقلاب در این خصوص حجت بر همگان تمام شده است و باید ما برای مراحل اجرای این طرح برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در همایش ملی بحث کاشت یک میلیارد درخت مطرح شد که باید این طرح با مشارکت مردمی در طی چهار سال انجام شود، افزود: ساختار اجرایی طرح در استان خراسان جنوبی را باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم تضمین کنیم.

 

عباس‌زاده با محاسبه اینکه برش استانی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، کاشت ۲۵ میلیون اصله نهال در خراسان جنوبی است، تصریح کرد: باید سهم دستگاه‌هایی از جمله دانشگاه‌ها و مراکز نظامی که می‌توانند به صورت تجمیعی برای اجرای این طرح همکاری کنند تعیین شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر فرهنگ‌سازی کاشت درخت و انس با طبیعت تأکید کرد و گفت: در این راستا می‌توان برنامه کاشت درخت را در مراسم‌های مختلف ملی و مذهبی با حضور اقشار مختلف مردم اجرا کرد.

 

وی خواستار تعیین حریم و محدوده مناطق مستعد کاشت درخت در سطح استان ظرف یکماه آینده شد و ادامه داد: از توان نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی استان برای کاشت درخت در طول سال می‌توان استفاده کنیم.

 

عباس‌زاده با بیان اینکه همه مردم باید در اجرای طرح کاشت درخت نقش داشته باشند، متذکر شد: باید کاشت نهال‌های مثمر و سازگار با اقلیم استان در دستور کار قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای اجرای طرح کاشت درخت در سطح استان باید از ظرفیت دهیاری‌ها برای نهال‌کاری در اطراف روستاها با کمک مردم و همچنین از خیران برای تأمین بخشی از منابع مالی استفاده شود.

 

وی با اشاره به لزوم تدوین تقویم و برنامه برای کاشت درخت در سطح استان، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه عملیاتی خود برای کمک و همکاری در طرح کاشت یک میلیارد درخت را اعلام کنند.

 

 

کد خبر 1264009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha