تکریم کار و کارگر تبدیل به فرهنگ عمومی شود

قناعت با تأکید بر اینکه تکریم و احترام گذاشتن به کار و کارگر باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود، گفت: برای پیشرفت و رونق اقتصاد کشور باید به جذب سرمایه‌گذار و احترام به جامعه کارگری توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت- استاندار خراسان جنوبی- امروز (۱۰ اردیبهشت) در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید و تقدیر از خانه‌های بهداشت و کارفرمایان سلامت محور سال ۱۴۰۱ استان که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و گارگر برگزار شد، اظهار کرد: مهار تورم متوقف بر رشد تولید است و رشد تولید در گرو افزایش سرمایه‌گذاری است.

 

وی با تأکید بر اینکه لزوم فرهنگ‌سازی برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در استان، ادامه داد: برای تحقق شعار سال نباید در دستگاه‌های اجرایی کارها به روال عادی دنبال شود بلکه با درک شرایط موجود، باید گام‌های خوب و موثری برداریم.

 

قناعت تأکید کرد: نگاه‌ها در خصوص جذب سرمایه‌گذاران باید در استان تغییر کند و بیش از گذشته در این زمینه باید مسئولان متولی همراهی لازم را داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه کارگری کشور علیرغم مشکلات همواره پشتیبان نظام هستند، تصریح کرد: هفته کار و کارگر فرصت مناسبی برای تقدیر از کارگران به عنوان جامعه کار تولید کشور است.

 

وی با اشاره به جایگاه کارگران در دین اسلام، افزود: اسلام کارگر را مجاهد فی سبیل الله می‌داند اما در دیدگاه‌های مادی غرب از کارگر به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.

 

قناعت با بیان اینکه توجه به کار و کارگر باعث رشد اقتصادی کشور و شادابی جامعه می‌شود، ادامه داد: افزایش فرصت‌های شغلی در جامعه، راهکار و سنجش تنظیم عادلانه رابطه کار و سرمایه و همچنین تامین امنیت شغلی سه راهکار موثر در خصوص جامعه کارگری است.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تکریم و احترام گذاشتن به کار و کارگر باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود، افزود: برای پیشرفت و رونق اقتصاد کشور باید به جذب سرمایه‌گذار و احترام به جامعه کارگری توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به وضعیت خوب استان در خصوص پرداخت معوقات کارگری، عنوان کرد: سال گذشته ۳۸۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در خراسان جنوبی شناسایی شده که با تلاش مسئولان متولی ۱۹۹ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

 

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ ثبت اشتغال رتبه دوم کشور را دارد، در پایان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید استفاده از کالاهای تولیدی داخل استان را در اولویت قرار دهند.

 

گفتنی است، در سی‌ و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران از ۳۴ کارگر، گروه‌های کار، واحدهای نمونه و گروه کار نمنونه فرهنگی با حضور استاندار خراسان جنوبی تقدیر شد.

 

 

 

کد خبر 1264015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha