آیه «یزکیهم و یعلمهم الکتاب» نقشه راه شهید مطهری(ره) بود

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه آیه «یزکیهم و یعلمهم الکتاب» نقشه راه شهید مطهری(ره) بود، گفت: این عالم متقی به یقین می‌دانست اگر داستانی برای تزکیه و پرورش روحی افراد نباشد، جامعه‌ای برای تقلید از مجتهدان باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام محمدجواد قائمی- مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، ضمن گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری(ه) به همه ی معلمان در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت ماه، در دل و حافظه تاریخی خود در کنار حادثه تلخ به شهادت رسیدن متفکر نستوه و مجاهد تاریخ، شهید مرتضی مطهری(رحمه الله علیه)، توسط کوردلانی که همواره تاریکی را زیستگاه خود انتخاب نموده بودند، یادآور تلاش‌های علمی و فرهنگی شخصیتی است که رشد فکری جامعه را بر همه تمایلات نفسانی ترجیح داده و از نشستن بر کرسی تدریس اجتهاد، نوشتن داستان راستان را انتخاب نمود.

 

وی با تاکید براینکه آیه «یزکیهم و یعلمهم الکتاب» نقشه راه شهید مطهری(ره) بود، افزود: این عالم وارسته که نقش ممتازشان در تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... انکارناپذیر است به یقین می‌دانست اگر داستانی برای تزکیه و پرورش روحی افراد نباشد، جامعه‌ای برای تقلید از مجتهدان باقی نخواهد ماند.

 

حجت الاسلام قائمی اذعان کرد: معتقدم روز گرامی‌داشت مقام استاد در سالروز شهادت این الگوی تربیتی، مناسب‌ترین روز خواهد بود تا همگان به‌خصوص ما اساتید و مدرسین مدارس علمیه با مراجعه به زیست فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی این شخصیت والا مقام، تراز رفتار خود در کنشگری اجتماعی در محیط‌های مختلف علمی و فرهنگی را بشناسیم و در تلاشی مجاهدانه بتوانیم مدارس علمیه و بالتبع طلابی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

 

وی اظهار امیدواری کرد: در مسیر پرورش و تعلیم طلاب سربازخانه حضرت صدیقه طاهره(سلام‌الله علیها) با تاسی از سیره عملی و رفتاری شهید مطهری، شاهد توفیاتی روز افزون باشیم.

کد خبر 1264085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha