مسابقات مدهامتان بهترین روش ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه برگزاری مسابقات مدهامتان، بهترین روش جهت ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه است، گفت: جامعه ای که به مفاهیم، فرهنگ و آیات نورانی قرآنی توجه کند قطعا جامعه ای بالنده خواهد بود و ناهنجاری ها و آسیب های آن کمتر است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی-امام جمعه طبس-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی مدهامتان می تواند در جامعه آثار و برکات فراوانی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در یک محفل قرآنی که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد مقام معظم رهبری فرمودند که جامعه قرآنی از آفات و آسیب ها در امان است و هر چه قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه نشر پیدا کند آسیب ها و ناهنجاری های آن جامعه کمتر می شود.

 

امام جمعه طبس درخصوص مسابقات قرآنی مدهامتان عنوان کرد: این مسابقات که توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شده و در حال اجرا است می تواند برای جامعه، آثار و برکات بسیاری به دنبال داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: برای تقویت این نوع مسابقات باید اطلاع رسانی کرد و خانواده ها و مدارس و معلمان پرورشی را از طریق فضای مجازی و رسانه ملی درگیر این نوع مسابقات کنیم و آثار و برکات جامعه قرآنی را بیان کرد تا انگیزه بیشتری در جوانان و نوجوانان ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه کار اصلی کانون های مساجد، جذب جوانان و نوجوانان است، افزود: از این طریق می توانند فرهنگ دینی و اسلامی و سبک زندگی اسلامی و محورهای زندگی سالم را ترویج کنند و در این راستا بهترین روش برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان است.

 

امام جمعه طبس ادامه داد: قرآن کریم، کلام خداوند متعال است و یک نورانیتی دارد و از یک جذابیت و پذیرش خاصی بین خانواده ها و جوانان و نوجوانان برخوردار است و اگر کانون ها رشد بیشتری پیدا کنند قطعا آثار آن در جامعه دیده خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه عنوان داشت: کانون های مساجد با همکاری ائمه جماعات، فرهنگ مسابقات قرآنی مدهامتان را در اختیار جوانان و نوجوانان بگذارند و مسجد محدود به همان چاردیواری نشود و هر مسجد یک محله را پوشش دهد و این نوع فعالیت ها توسط کانون های مساجد نهادینه شود.

 

وی با اشاره به اینکه مدهامتان به معنای دو باغ بهشتی است، ادامه داد: یک نوع ترویج فرهنگ قرآنی است که انسان ها را به سمت خدا و معنویت سوق می دهد و نتیجه معنویت رسیدن به بهشت است و جامعه ای که به مفاهیم، فرهنگ و آیات نورانی قرآنی توجه کند قطعا جامعه ای بالنده خواهد بود و ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی آن کمتر است.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: امروز هر مسجد، محله، مدرسه و خانواده ای که با قرآن آشنایی بیشتری داشته باشند از آسیب های کمتری برخوردار هستند و نوجوانان و جوانان آن از آسیب های اجتماعی دورتر هستند.

 

 

کد خبر 1264088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha