زنجان، میزبان جشن های مردمی دهه کرامت

حسنی بر ضرورت مردمی کردن جشن های دهه کرامت در استان تاکید کرد و گفت: امسال نیز مردم زنجان میزبان خادمان رضوی درکاروان زیر سایه خورشید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دهه کرامت در نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان بر ضرورت برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت به صورت خودجوش و مردمی تاکید کرد و گفت: امسال نیز میزبان خادمان حرم رضوی در برنامه  کاروان زیر سایه خورشید خواهیم بود.

 

وی با یادآوری اینکه برنامه ریزی برای حضور خادمان حرم رضوی در شهرستان های قیدار، طارم و ماهنشان در دستور کار است، گفت: در کنار این برنامه، ایستگاه های صلواتی در ورودی و خروجی شهرها، برگزاری اجتماع بزرگ قرآنی در روز سوم خرداد، برگزاری مراسم چهارشنبه های امام رضایی، توزیع کتاب توسط خادمیاران در دهه کرامت، پیاده روی خانوادگی به مناسبت دهه کرامت و برپایی ایستگاه های صلواتی در مقابل درب مساجد مزین به نام امام رضا(ع) در دستور کار است.

 

حسنی با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت امسال با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و 42 دستگاه عضو اجرا خواهد شد، گفت: به همین منظور جلسه ای با حضور امام جمعه زنجان روز پنج شنبه 14 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

مدیردفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان زنجان نیز بر ضرورت برگزاری برنامه های دهه کرامت پرشورتر از سنوات گذشته تاکید کرد و گفت: در همین راستا جلسات برنامه ریزی در آستان آغاز شده است و امسال نیز کاروان زیر سایه خورشید را در استان میزبان خواهیم بود.

 

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان و مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد زنجان با اشاره به ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در برگزاری جشن های دهه کرامت گفت: با توجه به اینکه کانون های مساجد نقش رابط بین مردم و حاکمیت دارد می تواند بستری را برای مردمی کردن جشن های این دهه فراهم سازد.

 

محسن اسلامی، با یادآوری اینکه ایجاد فضای امید و نشاط مذهبی در جامعه از اهداف برنامه های دهه کرامت است، گفت: می توان از ظرفیت رسانه ها برای انعکاس برنامه های دهه کرامت استفاده کرد.

کد خبر 1264129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha