شهید مطهری در مواجهه با جریان های التقاطی زمینه هدایت جوانان را فراهم کرد

حجت الاسلام بنی حسینی گفت: شهید مطهری در مواجهه با جریان های انحرافی و التقاطی که اصل اسلام ناب را مورد هدف قرار دادند، زمینه هدایت، سعادت جوانان و خوشنودی امام (ره) را فراهم کرد.

حجت الاسلام سید حسین بنی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه استاد شهید مطهری گفت: صحبت کردن در مورد جایگاه علمی و تخصصی استاد شهید مطهری بسیار سخت است اما اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به ظرفیت های علمی و معنوی و دینی این عالم بزرگوار داشته باشیم، باید بگوییم که شهید مطهری در آغاز پیروزی انقلاب در مواجهه با جریان های انحرافی و التقاطی که اصل اسلام ناب را مورد هدف قرار دادند، زمینه سعادت جوانان و خوشنودی امام (ره) را فراهم کرد.

 

 

معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی در سازمان بسیج تصریح کرد: حقیقتا شهید مطهری الگو و اسوه به تمام معنا بود که طیف طلاب و حوزه های علمیه و مجموعه دانشگاهی و دانشجویی وی را قبول داشتند. امام (ره) در یکی از سخنرانی ها بعد از شهادت علامه شهید مرتضی مطهری فقط 33 ویژگی برای وی برشمرد که می تواند به عنوان الگوی جامع برای جوانان محسوب شود.

 

 

حجت الاسلام بنی حسینی در مورد ویژگی های این شهید بزرگوار که وی را در مقام معلم و مربی قرار داد، گفت: نقش علمی و مبارزاتی شهید مطهری بسیار برجسته است. در کتاب انسان کامل شهید مطهری نگاه ویژه ای به انسان دارد و معتقد است کسی که در تمام ارزش های انسانی به عنوان انسانی کامل، هماهنگ رشد کرده باشد، او می تواند انسانی کامل باشد. شهید مطهری به انسان تک بعدی نگاه نمی کرد و جامعیت تربیت را ملاک یک انسان کامل می دانست. شاید یکی از رمزهای ماندگاری انقلاب اسلامی همین تفکر استاد شهید مطهری بود که بر این اصول تاکید داشتند.

 

 

وی اظهار داشت: شهید مطهری فردی صرفا عالم و یا عابد را قبول نداشت. وی در کنار اینکه  فردی اهل عبادت بود، معتقد بود که باید اهل کار و تلاش و در تعامل و روابط بسیار قوی بود یعنی همان قدر که یک فرد عالم و فقیه است در مباحث سیاسی نیز باید صاحب نظر و آشنا باشد.

 

 

وی گفت: استاد شهید مطهری به اطلاعات و آگاهی مطابق با جامعه معتقد بودند و با یک نگاه نسبت به جوانان و جامعه به قضاوت نمی نشست. امروز مشکلات معاندین نظام و تغییر نگارش در جوانان نسبت به ارزش های انقلابی توسط دشمن همان نقطه التقاطی است که معتقدند روحانیت تمام مسایل را در موضوعات دینی دنبال می کند در حالی که این گونه نیست و اگر موضوع حجاب مطرح می شود به معنای محدود کردن دختر و جوان مومن نیست بلکه در کنار مسایل حجاب موضوع آزادی زن و دختر در جامعه به جهت تحصیل، اشتغال و فعالیت های اجتماعی مد نظر ما قرار دارد.

 

 

حجت الاسلام بنی حسینی یادآور شد: دختران در پناه پوشش و حجاب که خداوند امر به آن کرده است در مصونیت قرار می گیرند و این مصونیت می تواند در اجرای مسئولیت های اجتماعی به او کمک کند و در فعالیت های اجتماعی به جنسیت او نگاه نشود.

 

 

وی گفت: استقامت استاد شهید مطهری یکی از عوامل موفقیت وی در حوزه جنگ نرم و سخت بود. استقامت فکری شهید مطهری ستودنی است تا جایی که امام (ره) فرمودند من تمام آثار شهید مطهری را قبول دارم و رهبر انقلاب نیز فرمودند این نظام جمهوری اسلامی بر پایه آن تفکر و برداشتی از اسلام باید باشد که بنا شده از افکار استاد مطهری است. این امر نشان می دهد استاد شهید مطهری در استقامت فکری اندیشه توانست مقبولیت خود را در قشر جوان حوزوی و دانشگاهی کسب کند.

 

 

وی اظهار کرد: پشتیبان استقامت فکری اندیشه استاد مطهری در یک کلمه معنویت است. نیاز معنوی بود که استاد شهید مطهری به عنوان چراغ موفقیت در جوهره استقامت بیان کرد و امروز موفقیت هایی بعد از چهل ساله انقلاب اسلامی کسب شده است بر پایه فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ ، است که رهبر انقلاب بارها در فرمایشات خود به آن اشاره کردند و ما نیز در این مسیر اگر استقامت داشته باشیم در حوزه امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... که نیاز جامعه امروز است،پیروز می شویم  قطعا رمز ماندگاری الگو و اسوه شهید مطهری ما را در این مسیر می تواند به وعده و نصرت که رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب به جوانان داده اند، محقق شود.

کد خبر 1264176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha