ضرورت جراحی بزرگ فرهنگی برای تبیین و روشنگری در بحث حجاب و عفاف

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها متولی و موظف به فراهم آوردن بسترهای فرهنگی هستند گفت: جراحی بزرگ فرهنگی برای تبیین و روشنگری در بحث حجاب و عفاف لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سجاد امیدی گیلانی _ استاد حوزه و دانشگاه امروز(دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت) در نشست تربیتی جهاد تبیین که با موضوع عفاف و حجاب به مناسبت بزرگداشت استاد شهید مطهری و هفته عقیدتی _سیاسی به همت دانشگاه پیام نور شهرستان آستانه اشرفیه و با همکاری نمایندگی ولی فقیه سپاه این شهرستان برگزار شد  اخلاص را بالاترین عمل دانست و اظهار کرد: اخلاص برکات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه، اگر برای خدا کار شود خدا برای تو کار می کند گفت: اگر کار برای خدا باشد برکت انسان زیاد می شود از این رو، شاه کلید رسیدن به مقام های ویژه، اخلاص است.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر الزاماتی که در اسلام وجود دارد گفت: عفاف و حجاب برای زن و مرد مشترک است و مردی که هنجارشکن است از مسیر حق خارج شده است.
 
وی عدم رعایت عفاف و حجاب را به منزله اعتراض و ...، در جنگ با خدا بودن عنوان کرد و ادامه داد: جوانان و خانواده ها بدانند که این عقده گشایی نیست بلکه نافرمانی از خدا و جنگ با اوست.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه اعتراض نباید به منزله زیر پا گذاشتن قوانین الهی باشد، بیان کرد: حجاب به معنی حفظ و حفاظت است و بانوان باید خود به این باور برسند که حجاب برای حفاظت و مراقبت از او لازم است و این مهم اصل دین و مکتب ما است.
 
وی اذعان کرد: رفتار مسئولین و وضع معیشت و... فرع هستند چرا که، حجاب باید برای خدا باشد.

حجت الاسلام امیدی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها متولی و موظف به فراهم آوردن بسترهای فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه، دانشجویان فهمیده و بالغ هستند و قوانین را بخوبی می فهمند، گفت: در بسیاری از مواقع می توان آنان را که از سر لج و لجبازی رفتاری خارج از عرف نشان می دهند با زبان نرم توجیه کرد.

حجت الاسلام امیدی اضافه کرد: دوستی و ارتباط با دانشجویان در روشنگری آنان و جامعه نقش مهمی دارد و با در نظر گرفتن طرح های تشویقی در شورای فرهنگ عمومی می توان راه درست را به آنان نشان داد.

وی خواستار توجه و پرداختن دقایقی از آموزش های علمی و اختصاصی اساتید در کلاس های درس به مسئله عفاف و حجاب شد و افزود: همچنین می بایست بودجه و برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها افزایش یابد.

وی به ضرورت آسیب شناسی در بحث روشنگری بالاخص در موضوع حجاب و عفاف اشاره و اظهار کرد: جراحی بزرگ فرهنگی برای تبیین و روشنگری در بحث حجاب و عفاف لازم و ضروری است.
 در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش جوانان که چرا تذکر به مردان بسیار کم  است، حجت الاسلام امیدی، زن را مظهر جمال خداوند دانست و بیان کرد: زن با عرضه باید منتظر تقاضا باشند.

کد خبر 1264202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha